Затвори
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.
Вашето мнение е важно за нас.
Отказ
Изпрати
+359 / 878 788 469 office@beshared.bg

21 от най-лошите неща, свързани с работата във Facebook

Facebook често се определя като едно от най-добрите места за работа. В края на краищата – стажантите там изкарват по 25 хил. долара повече спрямо средностатистическия американец, пише Business Insider.



Доста добре, нали?



Не съвсем. Поне според някои бивши и настоящи служители в компанията, които открито изразяват мнението си в множество постове в Quora.



Инженери, софтуерни разработчици и анонимни източници, работили във Facebook, споделят своите преживявания. Естествено, не трябва да приемаме, че тяхното мнение важи за повечето служители там. Това просто е позицията на малка група хора.



„6 седмици в годината съм на 24/7 повикване.“



Когато са на повикване, инженерите са отговорни за поддържането и нормалната работа на сървърите. „През тези седмици не мога да напускам града през уикенда. На социални събирания гледам да не пия прекалено много. И най-важното – нося със себе си постоянно зареден телефон, на който мога да отговарям незабавно 24/7, дори през нощта.“ Това коментира Кийт Адамс, инженер от Facebook.



„Стената във Facebook не съществува.“



„В повечето компании човек поставя своеобразна стена между професионалното и личностното поведение“, казва Facebook инженер, който пожелава да остане анонимен. Компанията обаче насърчава индиректно служителите „да бъдат себе си“. Вследствие на това тук липсва „професионализмът“, който принципно се среща у другите фирми, допълва инженерът.



Личните успехи са по-важни от екипните



Мантрата на Facebook „да оставиш отпечатък“ кара цялата работна ръка в компанията да се фокусира единствено върху личните успехи и да пренебрегва екипните, твърди бивш анонимен служител. „Мениджърите, които могат да мотивират масите, въобще не се ценят достатъчно. Акцентът пада върху ръководителите, които лично допринасят с нещо. Самият факт, че има хора, които отговарят пред теб, наподобява обикновена формалност. Въобще не е основна отговорност.“



„Де да можех да кажа, че моите мениджъри бяха единствените, които имаха проблем с управлението. Нещата просто не стоят по този начин. Тази тенденция се наблюдава почти при всички ръководители. Те се фокусират върху самите себе си… фокусът върху хората е малък.“



„Не съществува наистина функционална инфраструктура.“



Служителите твърдят, че е много по-трудно да откриеш как да правиш готини неща с екип от 4000 хиляди души, отколкото с такъв от 500. „Ние се разрастваме толкова бързо, че така и не успяваме да поставим акцент върху организацията, подобрението или стабилността.“



„Не ми се оплаквай от Facebook, просто защото работя там.“



Съпругата на бивш служител от компанията твърди, че нейният партньор е получавал многократни оплаквания за сайта от страна на приятели и роднини, просто защото е работил там.



„Като съпруга на Facebook служител, хората често се обръщаха към мен за съвет по отношение на настройките за личните данни. Сякаш самият факт, че съм омъжена за такъв човек, трябва да съм наясно с тези неща.”

 



„Ти си част от голяма компания, която се опитва да функционира като млада.“



Бивш служител твърди, че въпреки че Facebook е огромна технологична компания, тя се опитва да се държи като млад стартъп. „Сякаш става дума за филм с Адам Сандлър, в който той е възрастен, но играе тийнейджър. Неловка работа.“



„Пълна липса на фокус в моя екип.“



„В последния ден от моя стаж екипът реши, че не си струва да пренаписва изцяло проекта – коментира бившият стажант в Quora. Той е прекарал цялото си време във Facebook в редизайн и писането на кода на въпросния проект.



„Може би ако към екипа бе комуникирана една по-ясна визия за проекта, щях да успея да го подобря и да дам по-голям принос към компанията.“



„Няма да трупате милиони или да създавате нова и страхотна компания.“



Може и да работите за готина фирма, но вие все пак си оставате служител. В този случай изпълнявате нечия чужда мечта.



„Това бе може би най-лошото ми професионално изживяване въобще.“



„Като заместник на служителка, излязла в отпуск по майчинство, бях временно назначен като администратор във Facebook. Не получих почти никакви насоки или подкрепя, работих за двама от най-лошите ръководители въобще“, коментира бивш анонимен служител на социалната мрежа.



„Тонът, който хората използваха там, бе снизходителен и самодоволен.“



Друг служител твърди, че неговите колеги въобще не са били приятна компания. „Намирах ги за сноби. Те бяха склонни да образуват тесни кръгове от хора помежду си и честно казано – бяха груби.“



„Караха ме да върша някои наистина неподходящи задачи.“



„Екипът ме третираше като някакъв боклук. – коментира поредният бивш служите. - Караха ме да върша някои наистина неподходящи задачи. Например да разделям прането на директора, допълнено от мръсното бельо на съпругата му.“



“Инструкциите бяха неясни, трябваше да налучквам постоянно някакви неща, още от самото начало бях обречен на провал.“



Бивш служител твърди, че след като му е бил възложен строг 10-дневен план, изпълнен с всякакви задачи, екипът му дори не му е дал някаква обратна връзка в самия край. „След това просто напуснах“, казва той.

 



„Знаеш, че си част от една прехвалена публична компания.“



Facebook, която „досега вече трябваше да е оценена на над 200 млрд. долара, имаше незадоволително публично представяне. Това накара много от служителите й да се почувстват напълно безпомощни, когато видяха как цените на акциите им се сриват“, пише анонимен източник в Quora.



“Facebook изглежда сякаш се взира прекалено много в Google.”



Въпреки че не е работил във Facebook, друг Quora потребител твърди, че често е канен на различни технологични съвещания във Facebook. До този момент той все още не е видял т.нар. „уау фактор.“



„В повечето случаи Facebook изглежда сякаш се взира прекалено много в Google, вместо да се фокусира върху основните си силни страни и мисията си.“



„Забравете за храната и напитките – работната среда е ужасна.“



„Представете си огромни стаи, пълни с множество редици с „пикник“ маси. Хората седят рамо до рамо на не повече от 15 см един от друг. Нямате никакво лично пространство. Съжалявам, но… така обикновено се държи добитък в обори, а не високоплатени талантливи служители.“



„Виждал съм стажанти да взимат решения.“



Миналата година Филип Сю – софтуерен инженер във Facebook – публикува статията „10 неща, които мразя в работата си във Facebook” в своя личен блог.



„Виждал инженери да взимат важни решения. Или инженер и дизайнер да правят това – по време на обяд! Случвало се е дори стажанти да взимат решения – пише той. – При това без въобще да казват на своите мениджъри. Това автономно взимане на решения показва, че липсва пълно разбиране за начините, по които подобни корпорации функционират.“



„Драмата.“



Разбира се, Сю признава че всичко това създава динамиката и драмата, заради която си струва да работиш в която и да е компания (включително във Facebook).



„Без тези неща е просто писане на код до безкрай… Уморявам се само като си помисля за това.“



„Осъзнаваш, че компанията няма бъдеще на мобилния екран.“



“Когато получаваш ежедневни оплаквания от потребители, които твърдят, че мобилната работа с Facebook е гола вода, значи нещо наистина не е както трябва“, пише анонимен бивш служител в Quora. “Рано или късно Facebook ще изгуби всички свои потребители заради наличието на по-качествени мобилни услуги.“



Понякога да работиш за Facebook означава да прекарваш много време в браузване из Facebook



„За да тестваш своя код често трябва да браузваш из Facebook, а това наистина разсейва“, пише Фелипе Олиевера Каравалхо, бивш стажант в компанията.



„Дори когато си ваканция, пак не можеш да се откъснеш както трябва от работата.“



Сунаяна Сен, която е работила за Facebook India, твърди, че дори когато не си на работа, постоянно те тормозят с някакви неща. „Има FB групи за всеки екип/проект. Нотификациите никога не спират и на практика никога не може да избягате от работата. Дори когато си ваканция“, казва тя.



„Всеки ден получаваш безбожно количество имейли тип вътрешна комуникация. Над 1600!“



Томас Мур, бивш служител във Facebook, казва, че всеки ден е получавал над 1600 имейла тип вътрешна комуникация. Освен това не му допада т.нар. „псевдо знаменитост“, която се асоциира с работата в тази компания. „Наистина ми липсват дните, когато хората отговаряха по следния начин: „Facebook? Какво е това?“



Източник:сп.Мениджър