Споменаването на марката в интернет има директна връзка с приходите на компанията, твърдят експерти. То създава по-висока разпознаваемост и популяризира бизнеса сред хората. Работи особено ефективно, когато идва споделено в интернет от доверен източник – приятел или познат.
И до ден днешен няма по-ефективно средство от рекламата от уста на уста, защото е основана на доверие. Джонатан Бъргър, водещ неин изследовател, професор в университета "Уортън" и автор на книгата "Заразно" посочва следните пет стъпки за стимулиране на разпространението на добрите истории за фирмата в интернет:
1. "Социална валута". Хората обожават да говорят за неща, заради които изглеждат по-добре. Например, повишения или колко добре се справят децата им в училище. Затова ги накарайте да се почувстват вътрешен човек в компанията. Дайте им информация, която да ги кара да се почувстват забележителни и ги мотивира да разкажат за това на останалите, за да изглеждат пред тях по-добри или по-умни.
2. Поводи. Някога мислили ли сте си защо хората толкова много говорят за времето или за това какво са закусвали? Едно от възможните обяснения е, че когато мислим за нещо, сме стимулирани да разказваме за него на околните. Затова свържете продукта или маркетинг идеята си с теми, обекти и други идеи, за които много често се говори между хората.
3. Емоции. Когато човек го е грижа за нещо, той говори за него. Когато се въодушевим от някоя новина или се ядосаме на решение, или пък се изумим от откритие, искаме да споделим емоцията си. Затова се фокусирайте върху чувствата. Открийте силни емоции зад всяко съобщение, което предавате от името на фирмата в мрежата, за да го направите "вирусно".
4. Чувствителност към случващото се в публичното пространство. Хората използват други хора, за да се сдобиват с информация. Светът е устроен така. Често се оглеждаме наоколо и когато видим, че мнозина правят едно и също се замисляме, че то вероятно е полезно и приятно. В този смисъл, колкото по-наблюдателни сте към света около себе си, толкова е по-вероятно да напреднете с маркетинга.
5. Практическа стойност. Хората не само искат да изглеждат добре. Те се чувстват добре и когато помагат на други. Това е част от психологията им. Колкото по-полезно е едно "късче" информация, толкова по-вероятно е то да бъде споделено в социалните мрежи. Отстъпките и препоръките се забелязват, защото са полезни. Подчертайте добрите си сделки и полезните съвети, за да ги споделят повече хора.
6. Истории. Те са валутата на разговора. Никой не желае да изглежда като ходеща реклама, но ще заговори за продукта или бранда в рамките на по-широк разказ. Например, как нов вид софтуер помага да се пести време или как компанията е готова да замени продукт на следващия ден без да взема такса. Направете рекламната си история „троянски кон“, който се промъква в по-голям, житейски разказ, и тя ще заработи.
Източник: www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.