Много творчески продукти са създавани, като се тръгва с добри намерения, но резултатът... е, понякога в очите на публиката той не е това, на което авторите са се надявали.
Едни от най-забавните примери идват от света на маркетинга. Става дума за лого гафовете. Логото е първото, което идва наум на клиента, когато му споменат марката, припомня Business Insider. Ето защо е важно то да е уникално, асоциативно, креативно. Понякога в стремежа си да го направят такова, компании и организации стават за смях.
Ето някои от популярните примери. Много от тях са изтеглени веднага след представянето им. Но интернет общността има добра памет. Ето и някои от най-незабравимите примери:
1. Природно чистият сироп от клен на Върмонт
Американският щат Върмонт специално брандира природно чистия си сиро от клен. Ефектът е малко двусмислен...
2. Провокативното лого на A-Style
През 1991 г. италианската фирма за облекло A-Style представи това провокативно лого, което наподобява двама души в любовен акт, за да създаде сензация. 20 години по-късно много хора все още не знаят, че това е опит на марката да се пошегува.
3. Скандалното лого на Младежката комисия към Епархията на католическата църква
Асоциацията за дизайн AIGA създаде това лого през 1974 г. за Младежката комисия към Епархията на католическата църква. С последвалите през годините скандали и педофилски разкрития за свещеници в църквата логото изглежда като проява на лош вкус.
4. Чешките кремвирши
Kostelecké uzeniny е популярна чешка марка кренвирши. Компанията работи от 1917 г. Още от 20-те години на 20-и век логото й изглежда така. Лесно е да се разбере защо то изглежда неадекватно или смешно за мнозина извън Чехия. Но чехите са свикнали с него и то се използва за обозначаване на хранителните й продукти от десетилетия.
5. Японският храм на фона на изгряващото слънце
Институтът за източни науки към Федералния университет на Санта Катарина в Бразилия стана известен с това лого. Идеята била да се покаже японски храм на фона на японско изгряващо слънце. Логото бързо се сдоби със статута на меме, споделяно многократно през 2005 г. Учебната институция го отстрани.
6. Какво е общото между летните олимпийски игри в Лондон и Лиса Симпсън?
Английската преса се позабавлява добре с това лого на Летните олимпийски игри в Лондон през 2012 г., твърдейки че то прилича на Лиса Симсън от "Семейство Симсън", която "прави сексуален акт с розова свастика". Иранското правителство дори заяви, че логото е изображение на думата Zion - Сион е хълм в югозападната част на Йерусаилм, думата е използвана като синоним на Йерусалим и се свързва с еврейското.
Източник: www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.