Някогашните маркетолози, които работеха само за популяризиране на компаниите, се развиха до съвременни посланици на бранда с нов шеф: потребителите.
Контролът върху днешните рекламни кампании е в ръцете на клиентите и хората в интернет, които коментират, споделят или не реагират. Отдавна принадлежат на миналото дните, в които една рекламна кампания беше наричана добра, само защото изглежда красиво и продажбите са се покачили в тримесечието, в което е била излъчена.
Съвременният маркетолог е отговорен за удовлетворяването на клиентските очаквания. И за доказването, че опитите му са довели до ефект. В същото време гласът на хората става все по-силен. Те си взаимодействат с марките по повече и повече начини. Работата на модерния маркетолог е да направи компанията по-видима на много, сложни нива. Пътят до успеха му е труден, неясен и няма обща формула.
Докато той върви този път, е по-важно от всякога да определя и въплъщава ценностите на бранда. С какво още се отличава модерният, добър маркетолог? Например със следното:
Той е себе си.
Да казваш истината в рекламата и в рекламната професия може да е станало аномалия от известно време, но все пак, все още е много важно. Има значение дали се държиш истински - като човек, професионалист и дали марката има реалистичен глас в мрежите. Ако сте маркетолог, вместо да търсите ъгъл на представяне, бъдете истински и застанете зад това, което обичате. Открийте начини да предложите добавена стойност към живота на клиентите - може да го направите, като споделяте в интернет съдържание, което решава техни проблеми.
Умее да разказва "човешки" истории.
Продуктите и услугите, колкото и да са персонализирани, не се свързват с хората така, както се свързват историите. Използвайте историите (за хора и клиенти), не предложенията за по-ниска цена или индексите с данни от измервания. Така по-добре ще комуникирате нещо, което може да помага на клиентите. Всяка история трябва да бъде разказана с "нероботизиран" глас и да бъде лесна за разбиране. Всички маркетингови съобщения трябва да бъдат сбити, задвижени от ясно развитие на действието и много наситени с визуалност.
Има своя битка.
Повечето маркетинг професионалисти се стремят да бъдат далеч от страха да изгубят почва под краката си. Въпреки че винаги има рискове, марката и професионалистът винаги имат нужда от някаква битка. Било то битка с посредствеността, със статуквото или с конкуренцията. За нещо те трябва да се борят.Компаниите често подценяват творческия потенциал, който може да произлезе от една битка. Битките често са гледани като спънки, а те не са. Всъщност, те може да бъдат вдъхновение за нова гледна точка - на послания и действия в маркетинга, която да бъде коз в бизнес играта с конкуренцията.
Присъства в разговора на деня.
Общуването между клиентите вече се състои навсякъде - в социалните мрежи, в мобилния интернет, в блоговете. В сегашния момент някой някъде със сигурност обсъжда... индустрията, продуктите, бранда ви. Присъединете се към онези диалози, които имат отношение към бизнеса ви и предоставят ценно за вас съдържание.
Не говори с догадки.
Говори конкретно. Не е тайна, че данните са навсякъде. Но използвате ли ги, за да правите маркетингови решения? Обратната връзка от потребителите, активността им, проследяването на уебсайта, успеха на кампаниите - всички те имат точни измерения, които трябва да се използват, за да се поставят приоритети и да се задвижват ефективни маркетингови програми. Данните и анализите правят процеса на вземане на решения много по-малко рискован за бизнеса.
Всъщност, това не са само отличителните черти на маркетолозите. В какъвто и бизнес да се намирате, колкото и дълго да сте в него, помислете над тези качества. Те ще ви държат в крак с времето във вашата професионална среда. Успех!
Източник: manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.