Шведският икономист Томас Гад,смятан за един от най-големите световни специалисти по брандинг и маркетинг,споделя най-актуалните маркетингови идеи и нови теории за брандинга.Ето какво гласят те:1)Диференцирайте се!
Сега е важно да бъдете други,да създавате свой уникален опит и правилно възприятие у потребителите.Бизнесът днес може да устоява само,ако се отличава от конкурентите си.
2)Управявайте възприемането на бранда.
Ако не обяснявате информацията,която носи вашият бранд,хората ще започнат да я възприемат по своему.Трябва да действате изпреварващо,затова давайте правилна информация за своя бранд и управлявайте възприемането й,разказвайте истории за марката,създавайте асоциации,които градят имиджа,към който се стремите.
3)Работете с фокус групи
Все още е жива практиката от старата маркетинг школа за работа с фокус групи от потребители.Моят дългогодишен опит показва:не се фокусирайте върху групите!Работете с конкретни личности,за да разберете мотивите и потребностите им,техните реакции.Правете подробни интервюта с колкото се може повече клиенти.Най-важното е да разберете какво се върти в главата на всеки един от тях и да откриете отговор на въпроса как вашата марка отговаря на нуждите му.
4)Корпоративната култура ще става все по-важна част от бранда.
Хората трябва да чувстват искрено своята принадлежност към компанията.Когато правите нещо заедно в името на обща цел,вие градите лоялност.Една от най-успешните компании Alibaba всяка година организира празник за всички свои служители:600 души весело и емоционално отбелязват рожденния ден на компанията за нейна сметка.Основателят на Alibaba–милиардерът Джек Ма има няколко принципа,от които можем да се поучим:гледайте на всичко от висотата на орлов полет, правете промени и иновации върху раменете на гиганти,отнасяйте се сериозно към своя бизнес,но не и към себе си.
5)Брандът,преди всичко трябва да отговаря на въпроса„Защо?".
И чак след това на въпросите„Как?”и„Какво?”.В недалечното минало повечето компании започваха с въпроса„Какво?”,сега обаче това не е интересно на хората.Успешните компании вече са отговорили на клиентите,а и на себе си на въпроса„Защо?”–„Защо правя всичко това?Защо съществува брандът или компанията?"
6)Всичко започва с бранда
Новият подход към бизнеса повелява-днес всичко трябва да започва с бранда.Бранд стратегията трябва да е центърът и след това на тази основа да се строи стратегията на целия бизнес.
7)Дизайн и използване
Две неща са от определящо значение за успешен продукт в днешно време:дизайн и лесно използване.
8)Нови подходи
Не се страхувайте да използвате нови подходи. Старата школа на маркетинга е индустриална,ориентирана към продукта,масовия маркетинг,сложно навлизане в нови категории.Новата школа на маркетинга се стреми:-да привлича интерес;-да поставя акцент на участието,на въвличането;-да бъде целево ориентирана; -да работи през нетрадиционни канали и медии;-да организира непрекъснат поток от малки иновации,с които да увлича потребителите(пример:бета-тестването на продукти);-да разказва истории и да продава мечти,защото в центъра на новия маркетинг не е продуктът,а контекстът.
9)Позитични чувства
Днес за бранда е важно да предизвиква удивление,радост,позитивни чувства,доверие и уважение.Това е нов старт за бизнеса всеки път.Актуални днес са:иновационните програми,споделянето на цели и ценности,срещите с хората.
10)Не се вторачвайте в конкуренцията!
Вярвайте в себе си и в екипа си!
Източник:www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.