Обикновено най-известните марки са станали такива с някакъв малък, но много хитър трик, който е превърнал продукта им в еталон, а използването му – във въпрос на престиж. Представяме ви няколко наистина брилянтни примера.
Телевизия HBO
Маркетинговата кампания на канала HBO преди излизането на третия сезон на сериала "Игри на тронове" е сериозно обмислена, последователна и амбициозна. Основната тема е голяма драконова сянка, на която публиката се натъква постоянно - на кориците на списания, във вестниците, дори проектирана върху сграда, създавайки илюзията за реално прелитащ в небето дракон. Така че да се мисли за дракона, без да се очаква новия сезон, става просто невъзможно.
Red Bull Energy Drink
Когато напитката излиза на широкия пазар в Европа и САЩ, нейни основни конкуренти са Coca-Cola, Pepsi, Molson, Labatt, Anheuser-Busch. Концепцията е била подобна: те всички са тонизиращи, стимулиращ и енергизиращи. Тогава Дитрих Матешиц предприема рискована стъпка. Изкуствено надува двойно цената на продукта, в сравнение с конкуренцията, а в същото време смалява размера на опаковката, за да наподоби тя вида на батерия. Също така не позволява напитката да се поставя на рафтовете редом с останалите напитки, а при съвсем различни продукти.
Такси Mike
Ярък пример за изключително прост и ефективен маркетинг е пробиването на канадската такси компания Taxi Майк. Вместо да направи брошура за себе си, Mike се рекламира в гидовете за кафенета, барове и други заведения из града. Това са всичките места за забавление, където Mike ще ви отведе.
Цигари Marlboro
Стандартът на твърдите картонени кутии с отварящо се капаче при цигарите е бил измислен именно от Marlboro, за да подтикне потребителите да изваждат кутиите, за да отворят капачето, а не да пазят меките пакети по джобовете си, откъдето издърпват по една цигара.
Цигари Dunhill
Марката на British American Tobacco също е заложила на външния вид на кутиите. За да достигнете до своята доза никотин от Dunhill, вие трябва не само да отворите капака, но и да отлепите фолиото. В джоба това няма как да се направи.
Mezcal
Традиционната алкохолна напитка в Мексико се произвежда също както и текилата. Но Mezcal е станала популярна извън Мексико най-вече заради гъсеничения "труп", плуващ на дъното на бутилката, който по абсолютно никакъв начин не засяга вкуса на напитката, но е добре обмислен рекламен трик. А също и екзотичен!
IKEA
Когато САЩ открива първите магазините IKEA, в Европа те вече са получили признание, но в САЩ продажбите не оправдават очакванията. След проучване се установява, че макар американците да харесват простотата на дизайна, те искат размера на мебелите да съответства на по-големите им домове. Всичко, което е трябвало да се направи, е да се увеличи размера на мебелите.
Absolut Vodka
Историята на марката започва през 1879 г., когато Ларс Олсон Смит създава нова гама водки - Absolute Rent Bravin. Основното й преимущество било чистотата, която се постига чрез дестилацията. През 70-те години на миналия век Ларс Линдмарк придобива Absolute Rent Bravin. Такава прекрасна водка, трябвало да се представи на пазара по подобаващ начин: всичко е трябвало да бъде "абсолютно", както самия продукт. Гунар Броман, който тогава отговарял за развитието на концепцията и промотирането й, видял през витрината на аптека традиционна шведска медицинска бутилката с някакво лекарства и бил шокиран от нейното съвършенство и простота - и това става прототип на опаковката на Absolut Vodka, която днес е позната по целия свят. Именно тази простота в много отношения е причина за култовия статут на водка Absolut.
Съдовете Tefal
Компанията дълго време проповядваше и вярваше, че основната мотивация за закупуването на тиган с тефлоново покритие е, че при готвенето с него не се изисква мазнина. По-късно се оказа, че основният стимул за покупката им е фактът, че с такова покритие тези тигани са много по-лесни за почистване, защото храната не залепва към повърхността. Концецията на кампанията се променила драстично, което значително увеличило нейната ефективност.
Уиски Dewar’s
В края на ХIХ век в Лондон били много популярни напитките бренди, ром и джин. Следователно, никак не било лесно да се насърчи консумирането на уиски. Хитрият Томас Деуар, един от основателите на бранда, задействал неочаквана стратегия. Той наел подставени купувачи, които трябвало да посещават различни кръчми, търсейки уиски Dewar. Естествено, в тях нямало такова на разположение. След това самият Деуар се появил в тези заведения и предложил да подпишат договор за доставка на уискито.
Шоколадов десерт Snickers
Десертът е предложен в Русия първоначално като заместител на обяда, което не се възприело от потребителите. Впоследствие започва да се рекламира като лакомство за тинейджъри, които предпочитат да ядат сладко вместо супа.
Газирана напитка Pepsi
Основната маркетингова стратегия на марката, датираща още от периода на голямата депресия в САЩ, е по-ниската цена от конкурента Coca-Cola. И по-конкретно - по-голямото количество, което продават за същата сума, за която конкурента продава по-малка бутилка.
Кафе Starbucks.
Неотдавна в САЩ се появила конкуренция на Starbucks - верига от кафенета Seattle. Те се рекламирали именно като нещо, което не е Starbucks и съответно, клиенти, не харесващи Starbucks, отишли при конкурентите. Starbucks се сравили със ситуацията, като просто купили Seattle и така започнали да печелят от самата конкуренция между двата бранда, които вече притежавали.
Източник: www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.