4 начинa да защитите идеята си

4 начинa да защитите идеята си

Всеки маркетолог се е сблъсквал с тази ситуация - пред мениджъри и клиенти се налага яростно да защитава идеята си, за да успее да спечели финансиране. Умението да убеждаваме колегите и клиентите си в стойността на проекта е ключово в маркетинга. Не е достатъчно просто да кажете: "Тази идея е добра. Повярвайте ми! Хайде да започваме". Трябва да убедите околните, че всички се нуждаете от навременни действия по въпроса. Личното реноме е много важно, ако се опитвате да прокарате нови планове, но е необходимо и да ги подплатите с убедителни основания. Професорът по мениджмънт Самюел Бакарак предлага в сайта на сп. Inc. четири сценария, които може да са ви от полза, за да защитите идеята си.
  1. Рационален подход: Гледайте цифрите.  Когато използвате рационален подход, предлагате идеята си точка по точка. Покажете на публиката своите подробни анализи, детайлните си проекти и изследвания на всички алтернативни възможности. Докажете, доколкото можете, че идеята ви със сигурност ще донесе успех на компанията. Това е чудесен начин да премахнете излишните емоции от дебата и да го завъртите около конкретни неща. Слабост на подхода: Някои ще оспорят данните ви и няма да са съгласни с изводите ви, колкото и основателни да са те. Това може да забави проекта и да вкара екипа ви в безкрайни спорове около числа и предположения. Този подход е особено труден, докато икономиката е в криза. Почти невъзможно е да предложите идеално решение, тъй като живеем в свят на постоянно променящи се информации и ситуации. В някои отношения подходът е най-лесният, но в други може да ви отнеме много време и енергия.
  2. Подражателски подход: Всички правят така.  Този аргумент може да изглежда твърде опростен, но често всъщност е едно много смислено обяснение на въпроса "Защо правим това?", когато нямате времето и ресурсите да експериментирате с алтернативи. Този подход е чудесен, защото показва, че предложението ви не е много рисково. "Правено е и преди, и е проработило. Защо да не го сторим и ние?" Слабост: Лесно е да ви атакуват критици и скептици. Може да ви кажат, че идеята ви не е нова или по-лошо – че тя няма да сработи добре точно във вашата организация. И наистина, това че някой друг го е правил, не означава, че ще успеете и вие в начинанието.
  3. Законов подход: Карат ни да го направим. Законите и промените в регулациите често принуждават организациите да променят процесите и работата си. Може да използвате тези промени, за да поемете по нов курс. Няма да ви е трудно да намерите информация за новите правила и да я включите в експозето си. Слабост: Конформизмът и съобразяването с натиска не се трансформират автоматично в увеличена ефективност. Много отрасли преживяват регулаторни промени веднъж на десетилетие, но променят бизнес практиките си веднъж на всеки две-три години.
  4. Стандартен подход: Хората го очакват от нас. Стандартните очаквания на клиентите може да ви дадат сериозни причини за промяна. Когато използвате този подход, за да оправдаете плановете си, не казвате, че компанията е длъжна да направи нещо, а й подхвърляте идеята, че ако не се промени, това ще бъде в нейна вреда. Ако се задейства пък, може да се случат много приятни неща. Слабост: Критиците може да кажат, че краткосрочните жертви, които трябва да направите, са твърде скъпи и че промяната като цяло е ненужна. Няма съвършено основание, с което може да защитите идеята си. Тези четири работещи подхода обаче много ще ви помогнат в изграждането на възможно най-добрата защита на плановете ви.


Източник: www.manager.bg 

Присъединете се към екипа на BeShared!

Кандидатствайте за работа в BeShared!

Избери позиция

Лична информация за връзка

CV & Портфолио

Кандидатствай

 
Продължи

www.beshared.bg

CV/Портфолио *

Имате ли актуална автобиография? Качете го тук.
Предишен

www.beshared.bg

Благодарим за вниманието!

Затвори

www.beshared.bg

Ние сме партньорът на вашия успех

Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.

www.beshared.bg

Този сайт използва "бисквитки" с цел подобряване на ползваемостта. Можете да научите повече в нашите Общи условия. Разбирам