Ако сте собственик на малък бизнес и търсите нов, свеж и лесен начин да рекламирате компанията си - дигиталният маркетинг е вашият отговор. Независимо дали ще е Facebook, LinkedIn или Google вашата аудитория е вече там и е повече от задължително и вие да се присъедините. Създаването на акаунт и поддръжката му може да изглеждат непосилни задачи, но това е само на пръв поглед. Подготвили сме ви 6 съвета, които да ви помогнат бързо и безпроблемно да се справите с товa начинание.
1. Създаване на бизнес акаунт в социалната мрежа
Чрез създаването на акаунт във Facebook, LinkedIn или някоя от останалите социални мрежи, бизнесът ви излиза наяве и хората имат по-голяма възможност да опознаят културата, целите и вас самите. Освен това те получават пряк достъп, вече могат да ви задават въпроси, споделят мнение или просто да изкажат своите впечатления. Чрез този контакт вие ще имате възможността да спечелите доверието, както на настоящи, така и на бъдещи клиенти. Много важен момент в създаването на профила ви е проучването на всички възможни социални платформи и вземането на важно решение - коя би била най-подходяща за вашия бизнес. Социалните мрежи си приличат по това, че чрез всяка една от тях е възможно да се осъществи контакт с друго лице, но в същото време всяка се различава от другата. Пример може да дадем с Facebook - тази платформа би била най-удачна, ако желаете да достигнете до самите клиенти, ако искате бизнесът ви да бъде фокусиран главно върху задоволяването на клиента и изграждането на силна връзка с него. LinkedIn от друга страна е място за намиране на нови бизнес контакти. Затова е важно да вземете адекватно решение коя е точната платформа за вас.
2. Създаване на съдържание
Следващата стъпка след създаването на акаунт в дадена социална мрежа, е да започнете да споделяте качествено съдържание в публикациите си. Важно е фокусът да пада върху качеството на постовете, вместо върху тяхното количество. Сега веднага ще възникне и въпросът: „Добре, но как да създадем качествено съдържание?“. Ето няколко успешни техники:
- Може да изследвате лидерите във вашата индустрия и да научите как те пишат и предоставят информация.
- Може да наемете специалист или агенция, които да се грижат за профила ви в социалната мрежа вместо вас.
-Друга възможност е да се използват сайтове в които може да намерите предварително създадени постове за всеки възможен повод,което ще ви улесни още повече, но няма да бъдете уникални и достатъчно интересни.
3. Споделяне и промотиране на съдържанието
Най-големият плюс на социалните мрежи е, че може да достигне човек във всяка точка на света за отрицателно време. Физическата близост вече не е фактор за това дали бизнесът ви ще бъде видян. За да бъде разпространено успешно едно съдържание, трябва да се инвестира в рекламата му или в инструменти за социално управление, които да промотират бизнеса ви. Пример за такъв инструмент във Facebook е „Boost your post” или с други думи да го "подсилите" в NewsFeed-а на вашата публика, за да увеличите шансовете да бъде видян.
4. Анализиране на резултатите
След като създадохте, споделихте и рекламирахте вашата страница, трябва да отделите време да направите анализ на постигнатите резултати. Неизбежно и е от изключителна важност. Кои постове са били най-успешни? Кои не са се приели толкова добре, колкото сте се надявали? В коя социална платформа имате най-много последователи? Отговорите на тези въпроси могат да бъдат получени с помощта на инструменти, като Google Analytics. Те помагат, като показват къде маркетингът ви е бил най-успешен, кои сайтове са ви донесли най-висок трафик, кои са били най-наблюдаваните постове и пр. След получаването на тази информация може да разберете кои са вашите сили и слабости и да продължите да правите промени върху стратегията си.
5. Повторно използване на съдържание
Когато знаете кое се е харесало и кое се приема най-добре от вашата публика, не се притеснявайте да приложите същата стратегия отново. Ако виждате, че аудиторията, която ви следи, споделя и е по-активна към определен тип постове, споделяте повече от тях. Може да отнеме време, докато намерите перфектната маркетинг стратегия за вашия малък бизнес, но веднъж откриете ли я, продължете точно с нея. Няма да сгрешите. Същото важи и в обратния случай - ако откриете съдържание, което не се налага успешно, опитайте нещо друго.
6. Изграждане на собствено общество
Последната стъпка, но не и по важност - създайте своя общност. Вече научихте как да създадете своя профил, съдържане и стратегия, сега да се фокусираме върху аудиторията, която ви следи и нейното разрастване. Социалните мрежи правят това начинание много лесно, след като позволяват да следите други хора и страници,да отговаряте на коментари. Друго нещо, което социалните мрежи позволяват, е да използвате профила си за поддръжка и връзка с клиентите, което би генерирало още повече трафик. Редовната комуникация и присъствие в страницата ви ще помогне да се разрастнете без дори да усетите.
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.