Според проучване американците отделят повече време на социалните мрежи, отколкото на която и да е друга интернет дейност. Социалните медии няма да избягат никъде, затова компаниите – и малки, и големи – започват да отчитат онлайн присъствието си като ключов аспект от маркетинговите си стратегии. 8 от 10 малки и средни фирми използват социалните мрежи, за да развиват бизнеса си, а 3 от 5 казват, че са спечелили нови клиенти чрез онлайн маркетинг в мрежи като Facebook.
Няма съмнение, че социалните мрежи са отличен инструмент за общуване с клиенти, но безсмислените публикации в името на това просто да сте активни онлайн не са достатъчни. Ако не внимавате, постоянните ви туийтове, ритуийтове и споделяния ще отблъснат аудиторията ви.
Ето 8 грешки, които гарантирано ще ви струват приятели и последователи:
1. Непрекъснато продавате
Според Браян Палдин, главен изпълнителен директор на компанията за маркетинг в социалните медии, The Razzi Group, това е най-големият дразнител. Социалните мрежи са разговор, казва той, и никой не иска да говори с продавач. Ако публикувате само, когато имате продукт за рекламиране, лесно ще загубите приятели и последователи.
Вместо това Палдин съветва да редувате рекламните публикации със снимки от фирмени партита, цитати, блог постове или връзки към статии, които да привлекат и задържат вниманието на клиентите ви.
2. Прекалявате с публикациите
Публикуването на едно и също съобщение по няколко пъти на ден е сигурен начин да отблъснете публиката си. Лиса Милър, собственик на Ladybugz Interactive Agency, агенция за уеб-дизайн и социално-медийни стратегии за малки бизнеси в Бостън, съветва да пускате бизнес публикации само веднъж на ден. Никой не иска да вижда по дузина снимки от всичките пицарии, които следи в Twitter, но пък може да им е интересно да прочетат някоя нова кулинарна рецепта (публикувана само веднъж, а не три пъти).
3. Споделяте твърде много връзки
Прекаленото споделяне от други уебсайтове може да е сериозен дразнител за последователите ви. Избягвайте да публикувате връзки към сайтове като BuzzFeed – демонстрирате липса на оригиналност. Освен това този род интернет дестинации често са предпочитани от твърде много други хора.
„Публиката не иска да вижда как фирмите прекаляват със споделянето на подобни „вирусни” истории, понеже и без друго виждат същото съдържание в профилите на своите приятели”, казва Милър.
4. Липса на оригинално съдържание
„Клиентите ви искат да знаят, че сте интересни за следване”, твърди Милър. Споделянето на чуждо съдържание не дава на клиентите ви информация за вашата компания и демонстрира липса на оригиналност. Палдин препоръчва споделянето на връзки веднъж на два дни. Фокусирайте се върху създаването на оригинално съдържание - например блог постове и портфолиа, и споделяйте него с последователите си.
5. Липсва ви стратегия
„Публикуването на произволни връзки и съдържание, само за да имате нещо на стената, е ужасна идея”, казва Милър. Съставете си календар с публикации, които бихте искали да споделите в близкото бъдеще, като оставяте малко място за допълнения от последния момент.
„Когато изпращате лични съобщения, трябва предварително да планирате посланието, което искате да разпространите”, казва Милър.
Най-добрият начин да си изградите стратегия е да се вгледате в клиентската си база и да разберете какви са нейните нужди и желания, които вашата компания може да задоволи. Палдин дори е правил проучвания за някои компании, за да им изгради стратегии в социалните медии, като е питал последователите какво съдържание биха искали да виждат на страниците на тези компании. Когато създавате стратегия за маркетинг в социалните медии, мислете за информацията, която ще спечели лоялността на клиентите ви.
6. Излишно отбелязване
Това е пълна липса на обноски, казва Палдин. „Не трябва да отбелязвате хора по снимки и публикации, с които не са свързани.” Въпреки че тази практика може да ви помогне да увеличите гледанията на дадена публикация, тя е и бърз начин да вбесите и отблъснете последователите си.
7. Недостатъчно общуване с последователите
„Ако искате клиентите ви да продължат да ви следват, трябва да следите какво правят”, казва Палдин. Тъй като цялата идея на социалните мрежи е да поддържате връзка с публиката, той съветва да следите последователите си, да харесвате снимките им, да задавате въпроси и винаги да отговаряте на техните. „Какъв е смисълът да имате 10 000 последователи, ако общувате само с 2% от тях? Не бихте ли предпочели да имате 1000 и да общувате с 10% от тях?”
8. Споделяте едно и също съдържание многократно
Ако публикувате една и съща връзка по 10 пъти на ден, може да увеличите броя на посещенията в сайта си, но със сигурност ще вбесите последователите си, които виждат цялата ситуация като една дигитална бъркотия. „Хората искат да видят, че сте активни, когато преглеждат страницата и коментарите ви”, казва Палдин. Но ако активността ви се изразява в разпространението на едно и също послание, ще ви сметнат за досадни.
Източник: www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.