Фейсбук потребителите прекарват основно своето време в социалната мрежа, преглеждайки своя News Feed. От информацията, която ежедневно ги залива в него, те се интересуват предимно от статусите на своите приятели и от информация, която касае техните интереси. Рядко хората се замислят, че това, което виждат в новинарския поток в своя фейсбук профил, не е случайно, а е резултат от много сложен алгоритъм, разработен от специалисти, целящ да отсява многобройните публикации, статуси и реклами, създавани ежедневно от потребителите в мрежата. С цел да предоставя най-релевантното и качествено съдържание на своите потребители, Facebook подготвя поредното подобрение в новинарския поток. От централата наскоро обявиха, че от януари 2015 г. потребителите на социалната мрежа ще виждат повече публикации и статуси от приятели и по-малко рекламно съдържание. Това решение не е случайно, а е резултат от проучване, направено сред стотици хиляди фейсбук потребители, които са посочили, че желаят да виждат повече публикации от техни приятели и страници, от които се интересуват, и по-малко рекламни публикации. За да разберат максимално добре нуждите на своите потребители, специалистите от социалната мрежа анализират обстойно тази обратна връзка и търсят повече информация. Това, което се оказва отблъскващо според потребителите, е наличието на прекалено много рекламни и промоционални публикации, които ги подтикват към някакво действие. Според участвалите в проучването потребители, съдържанието, което най-често ги отблъсква е: Публикации, които агитират хората да закупят продукт или да се регистрират в апликация. Публикации, които рекламират агресивно промоции или томболи, без адекватен контекст. Публикации, които използват абсолютно същото съдържание от рекламите на страницата. За да подобри качеството на съдържанието в новинарския поток на своите потребители, Facebook ще намали броя на публикациите, които спадат към гореизброените. Тази промяна ще доведе само до позитиви, както за обикновените потребители, така и за фирмените страници, които инвестират време и пари в създаването на качествено съдържание. Facebook е силно конкурентен канал и с нарастването на броя на фирмените страници и съдържанието, което те споделят със своите фенове, расте и борбата за внимание. Тези страници, които съумеят да създават качествено и привлекателно за аудиторията си съдържание, ще бъдат облагодетелствани и ще се радват на по-добър обхват от тези, които залагат на агресивните рекламни послания. Идеята на специалистите от социалната мрежа е да се увеличи качеството на публикациите, които потребителите виждат на своя News Feed. Както споделят от централата на Facebook “тази промяна цели да предостави на хората най-доброто възможно Facebook преживяване, както и да отговаряме на техните желания.“
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.