Докато физическите магазини постепенно губят господството си, онлайн пазарът е в разцвета си. Все повече и повече марки - малки и големи пренасят бизнеса си в електронната среда и намират опора в този непрекъснато разрастващ се пейзаж.
Ако сте бизнес за електронна търговия, който се стреми да опита от успеха, знаете колко взискателни и конкурентни могат да бъдат нещата.
В тази публикация ще споделим 8 ключови фактора, върху които трябва да се съсредоточите, за да гарантирате успеха на Вашия бизнес в електронната търговия и устойчив бизнес растеж.
Да започваме! Ето и 8-те ключови фактора за успех на бизнеса в електронната търговия.
1. Насочете се към нишова аудитория
Тайната на успеха на бизнеса в електронната търговия се крие в разбирането на вашата целева аудитория и фокусирането на всичките Ви усилия върху нейното ангажиране. Вместо да се опитвате да привлечете широка аудитория в търсачките, изберете нишова аудитория, специфична за Вашия бизнес, разберете техните слаби точки, техните интереси и позиционирайте марката си, така че да отговаря на техните нужди.
Целта е да направите Вашия продукт уникален и да го рекламирате на подходяща аудитория, която е вероятно да направи покупка. Тази стратегия може да увеличи лоялността на клиентите и да спечели постоянни Ваши клиенти.. В това се крие тайната на Вашия бизнес успех в онлайн търговията.
2. Създайте удобен сайт за мобилни устройства
Пандемията ускори преминаването ни към електронна търговия и даде началото на т.нар m-търговията. Ето защо успехът на бизнес Ви за електронна търговия зависи от функционалността на сайта за мобилни устройства. Наличието на удобен за мобилни устройства онлайн магазин може да ви помогне да предоставите безпроблемно онлайн пазаруване на клиентите в движение.
Можете да започнете, като стартирате тест за функционален сайт на мобилни устройства на Google и да създадете удобно уеб приложение за Вашия онлайн магазин. Изчистеният и креативен дизайн на Вашия уебсайт ще помогне за увеличаване на продажбите и ще проправи пътя към успеха на Вашия бизнес в онлайн търговията.
3. Изберете правилните канали за разпространение
Вашите аудитории са активни в различни канали и ако искате Вашите продукти да бъдат видими за тях, трябва да изберете правилните канали за разпространение.
Ако вашият бизнес модел се фокусира единствено върху уебсайта за електронна търговия, трябва да разширите перспективата си и да обмислите други канали за продажба. Има няколко други опции за продажба на вашите продукти като известни платформи за онлайн търговия, социални медии, партньорски маркетинг и т.н.
Можете да управлявате ефективно своя процес на продажби с помощта на CRM инструменти за продажби. Тези инструменти интегрират Вашите различни канали за продажба и правят процеса на продажба по-ефективен.
Направете задълбочено проучване, за да разберете кои от тези канали са предпочитани от Вашите целеви клиенти. Представете продуктите си по атрактивен начин, за да увеличите продажбите си в електронната търговия. Тази дигитална маркетингова стратегия ще допринесе за успеха на Вашия бизнес в електронната среда.
4. Създайте уникално съдържание
Да, чухте това правилно. За да сте сигурни, че Вашата марка за електронна търговия се откроява сред тълпата, трябва да инвестирате във висококачествено и разнообразно съдържание.
Днес интернет потребителите са наводнени със съдържание и за да привлечете вниманието им, трябва да мислите нестандартно и да създадете маркетингови стратегии за съдържание, които наистина да привличат вниманието им. Не забравяйте, че видео съдържанието в момента е един от най - популярните начини, генериращи страхотни резултати. Създавайте уникални и впечатляващи видеоклипове. чрез които да изпъкнете пред конкуренцията.
5. Непрекъснато актуализирайте списъка с имейли за Вашия имейл маркетинг
Маркетолозите разчитат на имейл маркетинга за постигане на различни маркетингови цели. Имейлите могат да се използват за генериране на потенциални клиенти, за тяхното поддържане, за изграждане на взаимоотношения с клиенти, за гарантиране на удовлетвореността на клиентите и за увеличаване на продажбите в електронната търговия.
Но за да се възползвате от силата на имейл маркетинга, трябва внимателно да съставяте списъците си с имейли и да използвате правилните имейл инструменти, за да ги управлявате. Няма смисъл да изпращате хиляди имейли, когато само няколко стотици получатели са Вашата целева аудитория.
Ето защо сегментирането на имейл списъците и поддържането им актуализирани е от решаващо значение за успеха на Вашия бизнес в електронната търговия. Ефективен начин да управлявате списъците си с имейли е да поискате отзив от получателите на Вашите имейли, за да получите информация какви имейли предпочитат да получават.
След като анализирате отговорите, може да вземете по-стратегически решения и да гарантирате успеха на своя онлайн бизнес.
6. Превърнете онлайн пазаруването в преживяване
Очакванията на клиентите по отношение на клиентското изживяване рязко се повишиха и затова трябва да работите за подобряване на удовлетвореността на клиентите.
Персонализираната комуникация може да бъде доведе до големи промени, било то при препоръчване на продукти, напомняне за изоставяне на количката или запознаване с най-новите ви предложения.
Още от момента, в който клиентите попаднат на Вашата страница до момента, в който направят покупка, трябва да се стремите да създадете безпроблемно изживяване на клиентите. Можете също така да помислите за включване на чатбот във Вашия уеб сайт, за да изведете обслужването на клиентите си на следващото ниво.
За да зарадвате клиентите си, предлагайте специални оферти и отстъпки. Подобни ходове със сигурност ще повишат успеха на Вашия бизнес в електронната търговия.
7. Инвестирайте в маркетинг в социалните медии
Социалните медии могат да бъдат изключително ефективни за популяризирането на бранда,както и за разширяване обслужването на клиентите и генериране на потенциални клиенти за Вашия онлайн бизнес. Facebook и Instagram, са любимите на търговците, за достигнат до нишова аудитория и привличане на трафик към техните сайтове.
Като казахме по - горе, пазарът е претъпкан и не е лесно да генерирате големи печалби в социалните медии. Като барнд за онлайн търговия, вие трябва да анализирате резултатите от социалните медии, за да създадете дигитални маркетингови кампании, които не само генерират ангажираност, но и запълват Вашата фуния за продажби с качествени потенциални клиенти.
8. Използвайте инструменти за електронна търговия
Вашият екип не трябва да се бори, за да гарантира успеха на Вашия бизнес в електронната търговия. На Ваше разположение са множество от разнообразни и усъвършенствани инструменти за електронна търговия, чрез които да оптимизирате усилията си.
Ето и някои от инструментите, които трябва да използвате:
➔ Инструменти за уеб сайтове – за проектиране, настройка и управление на Вашия сайт за електронна търговия
➔ Маркетингови инструменти за електронна търговия – за да ви помогне в изготвянето на стратегията и в изпълняването на Вашите кампании с лекота
➔ Инструменти за анализ на конкуренти – за да разберете пропуските във Вашето планиране и да го подобрите
➔ Инструменти за анализ – за да ви помогне да прецените ефективността на Вашите дигитални маркетингови кампании
➔ Бизнес инструменти – за да ви помогнат да управлявате ежедневните операции, финанси, логистика, инвентар и обслужване на клиенти
Изберете тези, които могат да увеличат успеха на Вашия онлайн бизнес.
Това е списъка с 8 ключови фактора, върху които трябва да работите, за да гарантирате успеха на Вашия бизнес с електронната търговия. Постигането на този успех е трудна работа, но си заслужава.
Ако искате да стимулирате растежа на бизнеса си, горещо препоръчваме да изградите правилната маркетингова стратегия за електронна търговия, за да подобрите преживяването на клиентите във Вашият онлайн магазин и да изградите идентичност на марката си. А екипът от професионалисти на дигиталната агенция BeShared винаги е на среща да Ви помогне в изграждането на модерен и функционален онлайн магазин.
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.