Рекламната легенда Дейвид Огилви остава един от най-мъдрите съветници на рекламисти, пиари и маркетолози.
Наричат го "бащата на меките продажби в рекламата". Книгата му "Confessions of an Advertising Man" съдържа безценни съвети дори за съвременните професионалисти, включително за копирайтърите и хората, които се занимават с творческо писане в рекламния бранш.
Наскоро агенцията с неговото име - Ogilvy & Mather, сподели в профила си в LinkedIn наръчник "Как да се пише", в който са посочени 10 съвета за творческо писане от самия него. Ето какви са те.
1. Прочетете книгата на Роман и Рафаелсън за писането. Прочетете я два пъти.
2. Пишете по начина, по който говорите. Естествено.
3. Използвайте кратки думи, кратки изречения и кратки параграфи.
4. Никога не използвайте засукани думи като "реконцептуализиране", "демасификация", "относително", "сравнително". Те са знак, че сте претенциозен задник.
5. Никога не пишете повече от две страници по всяка тема.
6. Проверявайте цитатите си.
7. Никога не изпращайте писмо или съобщение в деня, в който сте го написали. Прочетете го на глас на следващата сутрин и след това го редактирайте.
8. Ако е нещо важно, извикайте колега да го прочете и редактира.
9. Преди да изпратите писмото си или съобщението, уверете се, че е кристално ясно какво очаквате получателят да направи.
10. Ако искате ДЕЙСТВИЕ, не пишете. Отидете и кажете на човека какво искате.
Източник: www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.