5 начина да се справим с агресивните хора

5 начина да се справим с агресивните хора

Рано или късно ще се наложи да се изправим срещу агресивен човек. Агресията възниква по време на конфликт, когато някой чувства, че има нуждата да защити своите интереси или да се бори, за да постигне нещо. Често това се случва за сметка на някой друг. Можете лесно да разпознаете агресивния човек. Той/тя ви прекъсва шумно, когато говорите. Или ви пречи да говорите. Не зачитат вашата гледна точка. Често имате чувството, че границите ви са нарушени. Взаимодействието с този човек обикновено създава напрежение. Чувствате се емоционално и физически изтощени от разговор с него/нея. За съжаление, не можем да избегнем срещите с тези хора. Затова трябва да откриете начин, чрез които хем да отстоите правата си, хем да проявите емпатия. Владейте се Ако борите огъня с огън, само ще влошите нещата и ще разпалите агресията на другия. Опитайте се да запазите спокойствие. Поемете дълбоко дъх. Станете, сипете си чаша вода, вземете телефона си. Правете нещо друго, това разсейва напрежението, което се натрупва в конкретния момент. Замислете се над факта колко много ще съжалявате за нещата, които ще изречете под влиянието на гняв. Посочете агресора Наречете нещата с истинските им думи. Не продължавайте разговора така, сякаш нищо не ви притеснява. Не забравяйте обаче, че трябва да изтъкнете, че човекът срещу вас е агресор, в едно изпълнено с емпатия изказване. По този начин ще избегнете допълнителното раздразнение. Избягвайте думи като „ти“ или „твоята“ и се опитайте да кажете нещо от сорта на: „Няма нужда от този стрес. Ще разрешим проблема.“ „Може ли да не говориш с толкова висок тон?“ „Извинявай, но мога ли да кажа нещо, което смятам, че е важно / може да помогне?“ „Разбирам, че това може да е стресиращо / разстройващо.“ Ако направите това още в самото начало, можете да успеете да влеете малко разум в отсрещния човек, да го накарате да осъзнае как се държи. Изразете съпричастие Поставете се в обувките на другия, опитайте се да разберете защо той/тя проявява такава агресия. Както споменахме по-горе, тя е естествена реакция, когато искаме да защитим нещо или да си го присвоим. Опитайте се да вземете предвид следното: Какво другият има да губи? (време, пари, приятели и семейство, статут, репутация). Как бихте се почувствали вие, ако се озовете в подобна ситуация? Имали нещо в живота на човека, което да го кара да се държи по този начин и да е толкова раздразнителен/раздразнителна? Отстоявайте позицията си Може и да противоречи донякъде на предишната точка, но това не означава, че не можете хем да изразите съпричастие, хем да отстоявате позицията си. Без агресия, разбира се. Запазете тона си спокоен. Това ще демонстрира увереност и няма да кара другия да говори по-силно от вас. Отстоявайте правата си, не позволявайте на другия да монополизира дискусията. Изказвайте мнението си. Проявявайте уважение, изисквайте същото от отсрещната страна. Ако нивото на агресия продължи да се увеличава, бъдете още по-твърди, покажете, че толерантността ви се изчерпва. Фокусирайте се Ако емоциите вземат превес, човек обикновено престава да гледа трезво на нещата. Именно тогава започва и същинският спорт. Когато фокусирате разговора върху важните неща и факти, ще помогнете на другия да погледне на нещата от правилния ъгъл. Например: „Това, което е от значение, е…“ „След няколко години ще се сещаме за тази ситуация и ще се смеем.“ Опитайте се да накарате другия да се разсмее, за да го обезоръжите напълно.      Източник: сп. Мениджър

Присъединете се към екипа на BeShared!

Кандидатствайте за работа в BeShared!

Избери позиция

Лична информация за връзка

CV & Портфолио

Кандидатствай

 
Продължи

www.beshared.bg

CV/Портфолио *

Имате ли актуална автобиография? Качете го тук.
Предишен

www.beshared.bg

Благодарим за вниманието!

Затвори

www.beshared.bg

Ние сме партньорът на вашия успех

Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.

www.beshared.bg

Този сайт използва "бисквитки" с цел подобряване на ползваемостта. Можете да научите повече в нашите Общи условия. Разбирам