От какво се нуждае онлайн магазинът, за да привлича нови клиенти и да кара настоящите да се връщат отново и отново? Това се пита всеки собственик на такъв магазин без значение от характера на бизнеса. Дали ще продавате дрехи, обувки, аксесоари, храна, строителни материали, автомобилни части, самолетни билети, екскурзии или друг вид потребителски стоки, успехът на вашия онлайн бизнес ще зависи силно от това дали сте се погрижили за следните неща:
1. Удовлетворявате нуждите на клиентите си
Когато избирате какви продукти да продавате през своя онлайн магазин, вие естествено правите проучване на потенциалните си клиенти и установявате какви основни техни нужди бихте могли да задоволявате. Но това не е достатъчно.
Трябва да им предоставите още допълнителни неща, които ще направят пазаруването от вашия онлайн магазин предпочитано за тях. Осигурете им няколко варианта за плащане и доставка, подходящи условия за връщане на закупена стока, месечни абонаменти с намаления, ваучери и отстъпки за лоялни клиенти и пр. Всяка една такава дреболия прави преживяването на потребителите във вашия онлайн магазин много по-приятно и увеличава многократно вероятността да се върнат в него и да повторят поръчката.
2. Уебстраницата ви е лесна за намиране и удобна за ползване
За да ви намират лесно в мрежата, трябва да сте се погрижили за оптимизацията на своята уебстраница. Това е абсолютно задължително за онлайн магазини, предлагащи широко разпространени продукти като дрехи, обувки, бижута, електроника, екскурзии, храна и др., тъй като конкуренцията при тях е голяма и само страниците с най-голям трафик и добра оптимизация ще излизат в първите резултати при търсене в Google.
Според статистики, ако вашият онлайн магазин излиза на 2-ра страница, шансът да ви намерят потенциалните клиенти е минимален.
Друг важен фактор, за да си подсигурите регулярни клиенти, е удобството на онлайн магазина ви. Лесно ли намират посетителите ви продуктите, от които се интересуват, налична ли е цялата необходима информация, за да вземат решение за покупка (характеристики на продуктите, произход, размери, гаранция и пр.), формата за поръчка и плащане функционира ли добре, разполагате ли с лесна форма за бърза връзка с вас, в случай, че потребителите имат въпроси?
Съществуват редица недостатъци, които могат да откажат посетителите от покупка, като бавно зареждане на уебстраницата, липса на търсачка, малки продуктови снимки или такива с много лошо качество, неясна или непълна информация за условията за поръчка, плащане и доставка, както и липса на възможност за връщане на закупените продукти в случай на разминаване между обещаното и реално полученото.
3. Комуникирате добре продуктите и продажбените си предложения
Както вече споменахме, дори и да предлагате най-добрите продукти, на най-добри цени, не е достатъчно, ако нямате добра стратегия за тяхното маркетиране. Това се постига, като изберете най-подходящите канали и инструменти за реклама.
Подходящите канали за реклама са местата, в които се намират вашите настоящи и потенциални потребители. Задължително започнете с онлайн реклама. Перфектният микс от подобен вид реклама включва реклама в Google и социалните мрежи.
Facebook е вашият избор номер едно, тъй като това е най-използваната социална мрежа не само в България, но и в целия свят. Това е и мрежата, която предлага едни от най-удобните и ефективни инструменти за реклама, като мултипродуктовата реклама, чрез която можете да рекламирате едновременно до 5 различни продукта или продуктови категории, или ремаркетинг банер рекламата, която таргетира фейсбук потребители, посещавали вече вашия уеб магазин. Това помага да напомните за себе си на потребители, които са поръчвали от вашия сайт или са разглеждали вашите продукти без да извършат покупка.
Ако бизнесът ви предполага боравене с хубави изображения (например продавате дрехи, бижута, обувки, мебели, козметика и др.), можете да включите и реклама в социалните мрежи, които залагат на атрактивни снимки - Instagram и Pinterest.
4. Обръщате внимание на потребителското мнение
Обратната връзка от клиентите в повечето случаи плаши търговците, но в действителност тя може да ви даде отлични насоки какво да подобрите в свята дейност, за да привлечете повече доволни клиенти.
Дайте възможност на потребителите си да споделят своето мнение в уебстраницата ви или в профила на бизнеса ви в социалните мрежи. Следете оставените отзиви, отговаряйте на критики, оплаквания и похвали и ще видите как вашето внимание ще ви се отблагодари с повече доволни клиенти.
Може да изпращате по имейла регулярни анкети (всеки месец за клиенти на абонамент или след всяка направена поръчка), за да търсите тяхното мнение, с което ще им засвидетелствате своята благодарност и загриженост за тяхната удовлетвореност.
5. Следите тенденциите в онлайн бизнеса и прилагате иновации
Онлайн търговията е една от най-динамично развиващите се бизнес сфери и ако искате да се развивате и вие стремглаво, трябва да следите активно всички промени и иновации. Някои промени може да застрашават вашия бизнес, други да го облагодетелстват – няма значение, важното е да сте от първите, които ще се приспособят към тях. Това може да ви помогне да изпъкнете пред конкурентите или да завладеете нови пазарни дялове.
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.