Какво показва цветът на логото

Какво показва цветът на логото

За някои марки цветът на логото е толкова изпълнен със символика, асоциативен и важен, колкото и самото лого. Много от най-големите компании по света неслучайно избират да украсят името си или продукцията с конкретни цветове. "Кока-Кола", например - една от марките икони, които всеки познава - от бушмена и планинския човек, през азиатеца, до африканеца, европееца и американеца, неслучайно избира червеното. Причините се коренят в производствената история.  Business Insider разказва защо част от марките, които познаваме, са оцветени така, както ги знаем. Следва кратък поглед в любопитните маркетингови хроники. 
Логото на "Кока-Кола" е червено, понеже след 1890 г. представители на компанията в Щатите започнали да боядисват барелите със сироп, който тя произвеждала, в червено, за да могат данъчните служители да ги различават по време на транспортирането по-лесно от останалите съдове, в които имало алкохол. Компанията дори кръстила първото си списание "The Red Barrel" - през 1924 г. 


Логото на Google е в цветовете на дъгата. Защо?
Рут Кедар, графичният дизайнер, който го създава, обяснява пред Wired: "Стигнахме до основните цветове (за избор), но вместо да пуснем модела в обръщение, сложихме вторичен цвят на буквата "L", който съживи идеята, че Google не се подчинява на правилата". 


Логото на BMW - защо е кръг, разделен на четири части в синьо и бяло?
Версията е, че концепцията символизира острието на витло, което си проправя път през небето. Но не е това причината. Белите и сини разделения в кръга символизират цветовете на Свободна държава Бавария. 


Cadbury е много горда с ярко лилавия си цвят, даже изгуби няколко съдебни битки да го патентова. Защо?
Цветът е представен за първи път като почит към кралица Викория в началото на XX век. Това е бил любимият цвят на английската кралица. 


Защо логото на Facebook е синьо?
Понеже основателят на социалната мрежа, Марк Зукърбърг, не може да вижда добре нюансите на червеното, има вид слепота за тях. "Синьото е най-богатият цвят за мен - мога да виждам всичко от синьото", обясни той пред "Ню Йоркър". 


Логото на Shell също има история. Защо е оцветено в жълто и червено?
Когато Shell Company започва да изгражда първите си бензиностанции в Калифорния, тя трябвало да се отличи от конкурентите си. Добър подход било да го направи с по-ярки цветове. Заложила на тези, тъй като в щата имало голяма испанска колония от емигранти. 



Източник: www.manager.bg
 

Присъединете се към екипа на BeShared!

Кандидатствайте за работа в BeShared!

Избери позиция

Лична информация за връзка

CV & Портфолио

Кандидатствай

 
Продължи

www.beshared.bg

CV/Портфолио *

Имате ли актуална автобиография? Качете го тук.
Предишен

www.beshared.bg

Благодарим за вниманието!

Затвори

www.beshared.bg

Ние сме партньорът на вашия успех

Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.

www.beshared.bg

Този сайт използва "бисквитки" с цел подобряване на ползваемостта. Можете да научите повече в нашите Общи условия. Разбирам