За повечето ръководители и собственици на малък бизнес маркетингът е непреодолима концепция. Много често те не знаят откъде да започнат или в каква насока да фокусират усилията си и как да се организират. Същевременно, имат нужда от маркетингови решения, които да подсигурят гладко протичане на работните процеси.
По-голяма част от малкия бизнес дори няма маркетинг план. А е трудно да достигнеш мястото, където искаш да отидеш, ако не знаеш как да стигнеш до него.
Ако управлявате малък бизнес и търсите как да стимулирате работата и да постигнете маркетинг успех, авторите в Marketing.About.com препоръчват 4 тактики:
1. Създайте запомняща се и непогрешима идентичност на марката.
Тайната на бизнес успеха е определена от способността ви силно да комуникирате своя бизнес с прецизност и от умението ви да доставяте ясно дефинирано и постоянно преживяване на хората.
Тази практика е нещо като орехова черупка. Нарича се брандинг и приложена правилно, успява да накара бизнеса да се развива, добавяйки всичките необходими печалби и клиенти. Тайната е в това да установите ясна идентичност на вашата марка, да отличите малката си фирма от останалите. Разберете кои сте и създайте тази идентичност преди да предприемете каквито и да е маркетинг дейности.
2. Създайте дълбока връзка с групата клиенти, към които се целите.
Те притежават потенциала да бъдат феновете ви, които развяват вашия флаг, и да ви рекламират пред другите. Кой иска и се нуждае от това, което имате да предложите? Единственият грешен отговор е „всички”.
Ако сте педиатър, ще виждате и лекувате малки деца. Те ли са вашата целева аудитория? Не. Родителите са тези, с които трябва да установите връзка. В маркетинга се получава много повече шум за отдадените пари, когато групата, към която са предназначени инициативите и рекламата, е точно дефинирана. Още по-добре би било, ако на представителите на бизнеса ви е приятно да се срещат с хората в тази група и да общуват с тях. Колкото по-добре определите тази грипа (от конкретния квартал, на дадена възраст или с точни интереси и вкус), толкова по-ефективни ще са промоциите и акциите ви.
3. Правете изкушаващи оферти, които привличат клиентите като магнит.
80% от решенията за покупка са основани на емоции. Ваша работа като шеф на малкия бизнес и човек, който управлява всичко, включително маркетинга, е да знаете как клиентите ви искат да се чувстват. Трябва да ги накарате да си представят и да визуализират в ума си как вашите услуги могат да посрещнат нуждите им. Създайте оферти, които докосват въображението.
4. Изработете персонален, изпълним маркетинг план.
Маркетинг е всичко възможно, което правите, за да изявите продукта или услугата си и да ги направите по-видими, по-желани и по-печеливши. Във вашия маркетинг план трябва да бъдат ясно изразени четирите “Р”-та на маркетинговия микс – продукт, цена, дистрибуция и промоция (product, price, place/distribution and promotion).
Много голяма част от собствениците на малък бизнес нямат маркетинг план. Ще си помогнете, ако съставите свой. Така ще стъпите напред пред конкуренцията.
Източник: www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.