Малко са социалните мрежи, които преминават през трендове толкова бързо, колкото TikTok. Прекарах безкрайно много часове, скролвайки в приложението, и ми се струва, че всеки втори ден се появява нов тренд sound, песен или предизвикателство. Трудно е да бъдем в крак с всичко това и го казвам като маркетолог, чиято работа е да бъде в крак с последните събития в социалните медии. За щастие, успяхме да предвидим какви трендове ще бъдат на преден план в TikTok през 2024 г. Така че, ако сте любопитни за какви тенденции да внимавате, попаднали сте на правилната статия.
Добре известно е, че TikTok е едно от най-популярните приложения сред поколението Z. Всъщност 63% от потребителите на социални медии от поколението Z съобщават, че са използвали TikTok през последните 4 седмици, според Statista. Също така не е тайна, че потребителите от поколението Z жадуват за автентичност в социалните мрежи. Не ми вярвате?
Скорошно проучване показва, че 82% от потребителите от поколението Z биха се доверили повече на брандовете, ако те използват автентични изображения на реални клиенти в рекламите си. Създателката на съдържание и анализатор на данни Сундас Халид казва, че предпочитанията на поколението Z към автентично съдържание ще подхранват съдържанието, което получава най-голямо внимание в TikTok. "Очаквам разказването на истории, автентичността и спонтанността да бъдат ключовите теми през 2024 г.", обяснява тя.
Халид казва: "Свързаността беше голяма тема през 2023 г. и хората намериха стойност в намирането на хора, с които могат да се свържат - но мисля, че тя беше пресилена до степен, в която загуби автентичността си." Тя прогнозира, че свързаността все още ще бъде ценна за аудиторията на TikTok през 2024 г., но не и ако създателят или марката изглеждат твърде заинтересовани да се представят като свързани с аудиторията.
"Някои от най-големите звезди на TikTok развиха платформите си, като показаха своите истински, автентични личности. "Да бъдеш уникален, без да бъдеш свързан, ще бъде по-прието и насърчавано в платформата. Може би най-убедителният пример за това е Кийт Лий, един от любимите ми създатели на съдържание в TikTok. Лий се прослави, като правеше ревюта на местни, независими и семейни ресторанти в родния си град Лас Вегас.
Неговото уникално присъствие пред камерата, честните ревюта и проявите на доброта му помогнаха да се открои. Това увеличи броя на последователите му в TikTok до 15 милиона и му осигури сътрудничество със знаменитости като Кевин Харт и марки като Chipotle. Наскоро Лий отиде в няколко града в страната, за да прави ревюта на ресторанти, и в някои случаи имаше казуси при заснемането и неочаквани обрати на събитията. Вместо да избягва тези проблеми или да се преструва, че не са се случвали, той споделяше честни истории за това какво се е случило зад кулисите и защо някои ресторанти са получили слаби оценки.
Неговата автентичност помогна за легитимирането на рецензиите му и за изграждането на доверие у аудиторията. Автентичността може да направи същото за вашата марка в TikTok.
Години наред Google беше моето място, когато имах нужда от информация за почти всяка тема. Макар че все още разчитам много на Google, започвам да използвам и TikTok, за информация- от поп културата до актуалните новини. Едно скорошно проучване установи, че 40% от потребителите използват TikTok за информативно съдържание.
Така че е логично създатели като Джон Юшаи да прогнозират, че образователното съдържание ще заблести в платформата през 2024 г. "Създаването на образователно съдържание ще стане още по-важно за разпространението на TikTok през 2024 г. поради възхода на платформата като търсачка", казва той. "В продължение на години TikTok беше мястото, където в страницата For You преобладаваха трендове, поп култура и миймове."
Юшаи обаче казва, че тенденцията се променя, тъй като все повече хора се обръщат към TikTok, за да търсят уроци, рецепти и конкретни въпроси. "Ще се увеличат създателите, които могат да създават съдържание, което дава отговори, което е много по-лесно за монетизиране и създаване на устойчив бизнес около него", обяснява той.
Например създателят на съдържание в TikTok Mndiaye97 има над 16 милиона последователи и е известен с публикуването на хумористични, но образователни видеоклипове за поведението на животните и дивата природа.
Освен че е натрупал милиони последователи, съдържанието на Mndiaye97 му е осигурило и сътрудничество с BBC Earth и PBS. Средно видеоклиповете му събират поне 1 милион гледания и над 100 000 харесвания. Някои видеоклипове имат до 20 милиона гледания."
„През 2024 г. ще видите повече съдържание, създадено от AI. Мисля, че ще се стигне до момент, в който всяко второ съдържание, което виждате в приложението, ще бъде генерирано от AI по някакъв начин", казва създателят на съдържание Крис Дилън. И не мисля, че това е далечна прогноза.
В момента често попадам на видеоклипове в TikTok, които са изцяло генерирани от изкуствен интелект или в голяма степен разчитат на него. Например един от най-популярните стилове на кратките видеоклипове е "Коя стая/къща/място бихте избрали?"
Тези видеоклипове включват генерирани от изкуствен интелект снимки на естетически приятни спални, пейзажи и домове и питат потребителите в коя от тях биха избрали да живеят или почиват - много от тях събират милиони гледания и тонове ангажираност."
R&B кавърите на Спонджбоб, които се появяват в приложението, са също толкова популярна, но малко по-необичайна тенденция. В тези видеоклипове създателите използват изкуствен интелект, за да манипулират гласовете на актьорския състав в "Спонджбоб Квадратни гащи", за да накарат героите да пеят популярни R&B песни на изпълнители като Жасмин Съливан или Кейша Коул.
Забележка: Въпреки че тенденцията на Спонджбоб е популярна, тя повдигна много въпроси относно етиката на използването на гласовете на актьорите, за да казват или правят неща, които обикновено не биха направили.
"В крайна сметка съдържанието, генерирано от изкуствен интелект ще се пренасити в платформата - до такава степен, че автентичността ще стане още по-важна", предупреждава Дилън.
Имайки предвид това, предлагам да използвате AI по-скоро като помощен инструмент и да внимавате да не станете прекалено зависими от него за генериране на съдържание, предназначено да се свърже с вашата аудитория.
Спомняте ли си какво каза Юшаей за потребителите, които използват TikTok като търсачка?
Това включва и търсене на препоръки. Например, една от любимите ми общности в TikTok е #booktok. Под хаштага #booktok създателите препоръчват класически предстоящи книги за феновете на ужасите, комедиите, романтиката и др.
Така че през 2024 г. обмислете създаването на съдържание, което да препоръчва полезни продукти и услуги на вашите потребители, или си сътрудничете с авторитет, за да могат те да препоръчат бранда ви на своята аудитория. И повярвайте ми, определено има потребители, които ще купят продукт или услуга, след като видят препоръка в TikTok.
По данни на платформата 50% от потребителите на TikTok са купили нещо, след като са го видели в TikTok LIVE. Oсвен това 78% от потребителите на TikTok са закупили продукт, след като са го видели представен в съдържание на създател на TikTok. И накрая, нека не забравяме, че TikTok е особено популярен сред потребителите от поколението Z и 33% от тази демографска група са закупили продукт от марка, основана от инфлуенсър, през изминалата година.
Ето ги и четирите тенденции, които ще завладеят TikTok през 2024 г. Уверете, че видеата ви в TikTok са автентични, но не прекалявайте с това. Бъдете себе си. Помислете за създаване на съдържание, което е ценно и полезно, като например образователни видеоклипове или препоръки за продукти и услуги. И накрая, бъдете отворени към използването на изкуствен интелект като помощен инструмент, но не позволявайте той да лиши съдържанието ви от оригиналност.
Ако да развиете цялостно и ефективно присъствие в социалните мрежи, ние от дигитална агенция BeShared сме насреща. Свържете се с нас сега!
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.