Ако работите със социални медии, несъмнено сте запознати с терминът „алгоритъм“. Това донякъде е неясен термин, който често се използва, особено, що се отнася до съдържание в социалните медии – но наистина ли знаете какво е алгоритъм и разбирате ли как да го използвате в полза на Вашия бранд? Ако не, чудесно! Продължете да четете, за да разберете всичко, което трябва да знаете за алгоритмите на социалните медии.
Какво е алгоритъм?
Според дефиниция в речника, думата “алгоритъм” е „процес или набор от правила, които трябва да се следват при изчисления или други операции за решаване на проблеми, особено от компютър“. Що се отнася конкретно до социалните медии, “алгоритъм” е начин за сортиране на публикации във фийд-а на потребителя, не на база на това кога е публикувано съдържанието, а по-скоро на това колко уместно ще бъде това съдържание за потребителя (базирано на предварително събрана информация за това - какво харесва, не харесв, както и за поведението на потребителя).
Какво искат социалните алгоритми?
Всяка социална мрежа използва алгоритъм, за да определи какво съдържание да се показва във фийд-а на потребителя, както и какви реклами да показва. От гледна точка на съдържанието, целта на алгоритъма е да намери и обслужва съдържанието, за което смята, че потребителите ще „харесат най-много“ и следователно да прекарват повече време в съответната социална медия.
От гледна точка на facebook рекламите, целта на алгоритъма е да намери хората, които да се свържат с бранда и да накарат потребителя да предприеме действие, което рекламодателя иска (като гледане на видеоклип, щракване върху връзка или закупуване на продукт). на най - ефективната цена
.
Целта на публикуването на съдържание или пускането на реклами в социалните мрежи е да бъде показано във фийд-а на потенциалния потребител.Разбира се, има и други места в социалните медии, където да разположите Вашата реклама, но основната цел е във фийд-а.
Как работят алгоритмите?
Различните социални медии използват различен алгоритъм, но работата на алгоритъма не се променя..
Алгоритъмът ще тества всяко рекламно послание/реклама, като сервира няколко хиляди импресии и ще сравни ефективността с всяка публикация, която някога е показвал. Ако реакциите са положителни и силни, това ще служи повече на публикацията. Ако не, то ще спре да обслужва публикацията.
С други думи, ако вашето съдържание няма незабавна положителна реакция, то няма да успее.
Даваме пример директно от YouTube: „За нашите системи няма значение за това какъв тип видеоклипове правите и няма предпочитания към конкретен формат. По-скоро... фокусирайте се върху това, което харесва вашата аудитория. Ако направите това и хората гледат, алгоритъмът ще работи.
Кой е най-добрият начин за овладяване на алгоритъма?
Разбирането на нуждите на хората какво да бъде социалното съдържание е ключът към създаването на страхотно потребителско изживяване и на свой ред спечелването на тяхното внимание.
Ето пет съвета за овладяване на алгоритъма в социалните медии.
1. Дайте на потребителя си интересно съдържание, на което да се спре и да обърне внимание.
2. Винаги избирайте версията CliffsNotes. Продължителността на вниманието е кратка, така че бъдете кратки и преминете към същината.
3. Бъдете целенасочени. С други думи, фокусирайте вниманието им върху целта, която ви интересува най-много.
4. Старайте се да поддържате естествен вид и усещане на платформата.
5.Използвайте език, който отговаря на платформата и на конкурентното съдържание.
Ако сте чували за словосъчетанието “алгоритъм в социалните медии”, но все още не сте много наясно как работи и има ли смисъл за развитието на на Вашия бранд - екипът на BeShared е насреща, за да помогне в популяризирането на Вашия бранд в социалните канали.
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.