Най-добрият начин за овладяване на алгоритъма в социалните мрежи

Най-добрият начин за овладяване на алгоритъма в социалните мрежи

Ако работите със социални медии, несъмнено сте запознати с терминът „алгоритъм“. Това донякъде е неясен термин, който често се използва, особено, що се отнася до съдържание в социалните медии – но наистина ли знаете какво е алгоритъм и разбирате ли как да го използвате в полза на Вашия бранд? Ако не, чудесно! Продължете да четете, за да разберете всичко, което трябва да знаете за алгоритмите на социалните медии.

 

Какво е алгоритъм?

Според дефиниция в речника, думата  “алгоритъм”  е „процес или набор от правила, които трябва да се следват при изчисления или други операции за решаване на проблеми, особено от компютър“. Що се отнася конкретно до социалните медии, “алгоритъм” е начин за сортиране на публикации във фийд-а на потребителя, не на база на това кога е публикувано съдържанието, а по-скоро на това колко уместно ще бъде това съдържание за потребителя (базирано на предварително събрана информация за това - какво харесва, не харесв, както и за  поведението на потребителя).

 

 

Какво искат социалните алгоритми?

Всяка социална мрежа използва алгоритъм, за да определи какво съдържание да се показва във фийд-а на потребителя, както и какви реклами да показва. От гледна точка на съдържанието, целта на алгоритъма е да намери и обслужва съдържанието, за което смята, че потребителите ще „харесат най-много“ и следователно да прекарват повече време в съответната социална медия.

 

От гледна точка на facebook рекламите, целта на алгоритъма е да намери хората, които да се свържат с бранда и да накарат потребителя да предприеме действие, което рекламодателя иска (като гледане на видеоклип, щракване върху връзка или закупуване на продукт). на най - ефективната цена

.

Целта на публикуването на съдържание или пускането на реклами в социалните мрежи е да бъде показано във фийд-а на потенциалния потребител.Разбира се, има и други места в социалните медии, където да разположите Вашата реклама, но основната цел е във фийд-а.

 

Как работят алгоритмите?

 

Различните социални медии използват различен алгоритъм, но работата на алгоритъма не се променя..

 

Алгоритъмът ще тества всяко рекламно послание/реклама, като сервира няколко хиляди импресии и ще сравни ефективността с всяка публикация, която някога е показвал. Ако реакциите са положителни и силни, това ще служи повече на публикацията. Ако не, то ще спре да обслужва публикацията.

 

С други думи, ако вашето съдържание няма незабавна положителна реакция, то няма да успее.

 

Даваме пример директно  от YouTube: „За нашите системи няма значение за това какъв тип видеоклипове правите и няма предпочитания към конкретен формат. По-скоро... фокусирайте се върху това, което харесва вашата аудитория. Ако направите това и хората гледат, алгоритъмът ще работи.

 

Кой е най-добрият начин за овладяване на алгоритъма?

Разбирането на нуждите на хората какво да бъде социалното съдържание е ключът към създаването на страхотно потребителско изживяване и на свой ред спечелването на тяхното внимание.

Ето пет съвета за овладяване на алгоритъма в социалните медии.

 

1. Дайте на потребителя си интересно съдържание, на което да се спре и да обърне внимание.

 

2. Винаги избирайте версията CliffsNotes. Продължителността на вниманието е кратка, така че бъдете кратки и  преминете към същината.

 

3. Бъдете целенасочени. С други думи, фокусирайте вниманието им върху целта, която ви интересува най-много.

 

4. Старайте се да поддържате естествен вид и усещане на платформата.

 

5.Използвайте език, който отговаря на платформата и на конкурентното съдържание.
 


Ако сте чували за словосъчетанието “алгоритъм в социалните медии”, но все още не сте много наясно как работи и има ли смисъл за развитието на на Вашия бранд - екипът на BeShared е насреща, за да помогне в популяризирането на Вашия бранд в социалните канали.

Присъединете се към екипа на BeShared!

Кандидатствайте за работа в BeShared!

Избери позиция

Лична информация за връзка

CV & Портфолио

Кандидатствай

 
Продължи

www.beshared.bg

CV/Портфолио *

Имате ли актуална автобиография? Качете го тук.
Предишен

www.beshared.bg

Благодарим за вниманието!

Затвори

www.beshared.bg

Ние сме партньорът на вашия успех

Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.

www.beshared.bg

Този сайт използва "бисквитки" с цел подобряване на ползваемостта. Можете да научите повече в нашите Общи условия. Разбирам