ИМА ЛИ ЗНАЧЕНИЕ РЕКЛАМАТА ВЪВ FACEBOOK ПРЕЗ 2022Г.?

ИМА ЛИ ЗНАЧЕНИЕ РЕКЛАМАТА ВЪВ FACEBOOK ПРЕЗ 2022Г.?

2022 година е към края си и бизнесът се чуди: все още ли е актуална рекламата във Facebook? Рекламирането в социалните медии може да бъде сложно – и в този непрекъснато променящ се свят трябва да сте на правилните платформи, а не на умиращите. С драматичните заглавия на новините и промените, които Facebook преживя през последните години, може да си помислите, че корабът на Facebook е отплавал и потребителите скачат зад борда с дузини. Това не е така. Facebook рекламата все още е тук и е основно присъствие в стратегиите на много фирми за социални медии.

Прочетете, за да научите защо Facebook рекламата е все още актуална и през 2022 г. и как можете да използвате техните реклами за вашия бизнес.

  • Платена реклама във Facebook

Спомняте ли си времето, когато във Facebook нямаше реклами? Освен ако не сте били много ранни потребители, отговорът ви е: вероятно не. Facebook предлага някаква форма на реклама от годината на създаването си. Платформата за реклами, която познаваме днес, е много по-стабилна от елементарната система, с която стартира рекламата им в началото на 2000-те години. Бизнес мениджърът на Facebook, който стартира през 2014 г., промени играта в социалната реклама. Този инструмент позволява на марките да създават страници и да управляват маркетинговите си стратегии в рамките на платформата Facebook. Всичко, свързано с рекламата, е тук - от творчеството, през бюджета, до данните за ефективността на кампаниите, което го прави безценен ресурс както за бизнеса, така и за маркетолозите.

  • Защо Facebook рекламата все още е актуална?

Огромната потребителска база и актуализации на платформата на Facebook им помогнаха да останат подходящи сред потребителите и рекламодателите. Има няколко основни фактора, които допринасят за това:

  1. Спадът на органичния обхват 

Органичният обхват или съдържание, което не се популяризира, някога е бил основен играч във Facebook маркетинга. Марките увеличиха последователите на своите страници във Facebook и феновете се ангажираха с публикациите на марките. Това беше фантастичен начин да се представите пред хората, без да се налага да плащате, за да играете. За съжаление тези дни свършиха. Органичният обхват беше успешен благодарение на алгоритъма на Facebook по това време. 

Алгоритъмът на Facebook решава кои публикации да се показват в емисиите на потребителите и в какъв ред се показват тези публикации. Ако даден бранд създаде публикация, която има висока ангажираност, тя се обслужва в алгоритъма по-често и достига до повече хора. Този алгоритъм обаче беше коригиран и обхватът на органичните публикации започна да намалява. Други видове медии, като платено съдържание и видеоклипове, станаха приоритет пред органичните публикации.

Тъй като органичните публикации достигат до малка част от последователите, марките се чудят защо да инвестират в присъствие във Facebook, ако никой не ви вижда? Трябва ли вашата енергия и пари да отидат някъде другаде, където качественото съдържание има шанс да бъде видяно? Зависи. Ако искате да запазите социалните медии във вашата маркетингова стратегия, Facebook все още предлага големи предимства пред други сайтове за социални медии. Добрата стратегия за социални медии съчетава както платено, така и неплатено съдържание. Последователното публикуване на органично съдържание заедно с рекламирането на правилните продукти може да доведе до резултати. Най-важното е, че трябва да сте там, където е вашата публика.

  1. Facebook има огромен пазарен дял

Пазарният дял на Facebook е несравним. В САЩ те са третият най-посещаван уебсайт , веднага след Google и Youtube. Те бяха най-посещаваният сайт за социални медии през 2021 г., място, заявено от 2010 г. насам. Facebook не само стимулира много трафик – те също имат най-много потребители от всички сайтове за социални медии. Facebook има приблизително 2,7 милиарда активни потребители месечно по целия свят. Това е приблизително две трети от населението на САЩ. Сравнете това със социалното приложение TikTok, което в момента има един милиард активни глобални потребители.

Огромната потребителска база е основна причина, поради която фирмите в момента рекламират и ще продължат да рекламират във Facebook. Не виждаме това да се промени скоро. Нашата гледна точка е: Facebook е огромен. Ако имате нужда от платформа за социални медии, която достига до широка аудитория, превръща повече клиенти и генерира нови потенциални клиенти, рекламите във Facebook си заслужават.

  1. Facebook рекламите имат мощни възможности за насочване

За да проведете успешна рекламна кампания, трябва да сте там, където е вашата аудитория. Имате потенциала да достигнете до 2,7 милиарда души във Facebook, но трябва да намерите правилните хора. Със сигурност ще откриете аудиторията, която търсите, с възможностите за таргетиране на Facebook.

Марките могат да насочват рекламите си към потребители въз основа на демографски данни, списъци с клиенти, посетители на уебсайтове, активност в приложения, ангажираност с публикации и др. Тези опции за таргетиране могат да се наслагват една върху друга, набирайки хиперспецифична група от хора. Таргетирането не е уникална концепция в рекламата в социалните медии, но Facebook има предимство със своята технология и количеството данни за потребителите.

 

  1. Facebook разбива конкуренцията

Всяка година се появява нова социална платформа, която предизвиква голям интерес. Това е TikTok. Clubhouse. Twitter Spaces. Докато тези нови и вълнуващи приложения създават шум, старите като Facebook остават непоклатими. Това е така, защото те могат да смажат конкуренцията. Важно е да запомните, че има нещо повече от Facebook. Те притежават Instagram, WhatsApp и Oculus. Имате възможност да провеждате рекламни кампании във Facebook и Instagram. Ако искате да пускате реклами само в Instagram, можете да направите и това. Всичко това е налично във Facebook Business Manager.

  • Защо рекламите във Facebook не работят за мен?

Казваме ви, че рекламите във Facebook все още са актуални и стимулират продажбите. Но може би сте имали обратния опит. Всеки, който има страница във Facebook, може да рекламира. Можете да подсилвате публикации или да пускате реклами във Facebook.

Може би сте провели кампания и не сте видели резултатите, които сте очаквали. Рекламите ви са имали голям обхват, но никой не е кликнал върху тях. Сега се чувствате така, сякаш сте похарчили хиляди долари и не сте видели никаква възвръщаемост на инвестицията си.

Някои марки се заемат с рекламата във Facebook с нагласата "направи си сам". Както при всяка част от бизнеса, най-голямата грешка е да нямате стратегия и план. Знаете ли коя е вашата целева аудитория? Креативните ви материали завладяващи ли са и имат ли правилното съотношение на страните за оптимално показване? Какви цели се опитвате да постигнете чрез пускането на тези реклами?

Това, че сте експерт в своята област, в своя продукт или услуга, не означава, че сте експерт по маркетинг. Има много движещи се части, които влизат в една кампания. И както вече обсъдихме, в платформата на Facebook има постоянни промени, които оказват влияние върху рекламата. Необходим е опит и работа, за да видите резултати.

Именно затова екипът от професионалисти на дигитална агенция BeShared е винаги готов да подобри нивото на вашата рекламна игра във Facebook.

Присъединете се към екипа на BeShared!

Кандидатствайте за работа в BeShared!

Избери позиция

Лична информация за връзка

CV & Портфолио

Кандидатствай

 
Продължи

www.beshared.bg

CV/Портфолио *

Имате ли актуална автобиография? Качете го тук.
Предишен

www.beshared.bg

Благодарим за вниманието!

Затвори

www.beshared.bg

Ние сме партньорът на вашия успех

Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.

www.beshared.bg

Този сайт използва "бисквитки" с цел подобряване на ползваемостта. Можете да научите повече в нашите Общи условия. Разбирам