Да се научим да ''слушаме'' в социалната мрежа

Да се научим да ''слушаме'' в социалната мрежа

Създаването на качествено съдържание е съществена част от фейсбук маркетинга, но някои администратори на страници се ограничават дотам и забравят още нещо много съществено – обратната връзка на феновете. В качеството си на маркетинг специалисти в сферата на социалните мрежи често правим анализ на фейсбук страниците на различни потенциални клиенти, които се обръщат за помощ към нас. Най-често срещаната грешка, която те допускат в своя фейсбук маркетинг, е неадекватната или липсващата обратна връзка по повод коментарите и запитванията на своите фенове. Присъствието на определена марка в социалната мрежа е предизвикателство, но и чудесна възможност за достигане до нейните потенциални и настоящи потребители. Продуктовите мениджъри могат да научат много за пазара, стига да съумеят да „слушат“ потребителите. Ето някои от нашите съвети за „слушане“ в социалните мрежи, които ще подобрят фейсбук маркетинга ви: Следете редовно (разбирайте ежедневно) фейсбук страницата, която администрирате и реагирайте своевременно на коментари и запитвания на фенове. От споделените мнения може да научите много, бъдете отворени към градивната критика и не се страхувайте от негативни коментари. Използвайте възможността да разговаряте с вашите фенове, за да научите повече за техните предпочитания и мнения, както и да изградите положителен имидж на своя продукт в техните представи. Откликвайте на проблемите на потребителите, изслушвайте техните негативни коментари и се старайте да им съдействате по най-добрия възможен начин, за да решите възникнал проблем. Реагирайте на запитванията на феновете и в случаите, в които те не са директно свързани с продукта ви – винаги можете да посъветвате или насочите потребителя към вашата уебстраница или ваш партньор. Следете дали се споменава името на вашата страница или бранд в публикации на потребители в мрежата и реагирайте подобаващо. Ако потребител на социалната мрежа ви е споменал в положителен отзив, може да му благодарите и да го поканите да остави своите коментари и в страницата ви. Ако името ви се споменава в негативен контекст, не се стресирайте. Покажете на човека, който ви споменава, че имате отношение към неговия проблем и се опитайте да го решите. Следете страниците на свои конкуренти и обръщайте особено внимание на коментарите на феновете – положителните отзиви за техните продукти могат да ви помогнат да подобрите своя собствен продукт. Марки, които „слушат“ своите фенове, постигат по-добри резултати в своя маркетинг в социалните мрежи. Феновете стават много по-лоялни и склонни да търсят информация за продукта от неговата страница в социалната мрежа. „Слушането“ определено изисква време и ресурси, чиято липса понякога води до неговото неглижиране, а оттам и до занемаряване на имиджа на марката. Едно от основните задължения на маркетинг специалиста в социалните мрежи е именно „слушането“ на феновете и поддържането на комуникация с тях, с цел изграждане на положителен имидж на марката, привличане и задържане на потребителите. Затова, ако вие, като собственик, бранд мениджър или маркетинг специалист не разполагате с достатъчно време, умения или опит за „слушане“, възложете тази функция на специалист.

Присъединете се към екипа на BeShared!

Кандидатствайте за работа в BeShared!

Избери позиция

Лична информация за връзка

CV & Портфолио

Кандидатствай

 
Продължи

www.beshared.bg

CV/Портфолио *

Имате ли актуална автобиография? Качете го тук.
Предишен

www.beshared.bg

Благодарим за вниманието!

Затвори

www.beshared.bg

Ние сме партньорът на вашия успех

Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.

www.beshared.bg

Този сайт използва "бисквитки" с цел подобряване на ползваемостта. Можете да научите повече в нашите Общи условия. Разбирам