„В последните две години прочетох стотици търговски съобщения и видях десетки презентации с предложения за продажби. Може би около 90% от тях бяха изпълнени с думи – банални и неефективни. Тези думи наистина изнервят клиента и го настройват реакционно”, коментира Джефри Джеймс – редовен автор на колонка в сайта на американското списание Inc.
Според него сред досадните търговски клишета особено се открояват 8 на брой, които са истински връх в липсата на работещо говорене. Ето кои са те:
1. „Вълнуващо” (предложение)
„Няма по-отегчителна дума от тази”, смята авторът. Според него, ако търговец афишира пред всички, че продукт или услуга са вълнуващи, значи не са.
2. „Иновативно”
Apple например никога не е посочвала, че е иновативна в рамките на целия си десетилетен маркетинг. А е компания, емблема на иновациите. Истински иновативните производители са такива по същество и това е част от ежедневния им бизнес, която не изтъкват допълнително, но която с течение на времето става видима за всички, на които може да се продаде.
3. „Отстъпка”
Стоката си има цена и това е неоспорим факт. Може би компанията предлага някаква гъвкавост в цената, но офертата с „отстъпка” в много от случаите вече не работи като название – изтърка се от употреба и далеч не е магнит за потенциалния купувач. Още повече, че хората са разочаровани от „отстъпки” от 5% от цената на не особено скъпи стоки или от „отстъпки” на колекции и серии, чиято цена е намалявана и все пак остава доста висока.
4. „Гарантирано”
Няма човек в света вече, който да не е наясно, че това не означава абсолютно нищо. Нищо не е напълно сигурно в днешно време.
5. „Честно” (казано), „откровено”
Щом търговец или компания изрече тези думи, се тълкува, че всичко казано от него или нея, досега може да е било лъжа. Същото се отнася и за започване на изказване с думите „Ако трябва да бъдем честни…”. Това е напълно забранено в тъговията!
6. „Сътрудничим”
Това пък се подразбира по дефиниция щом сте в бизнеса, смята още американският автор. Няма как да сте в търговската сфера, ако не сте сътрудничили с някого. Животът е сътрудничество, в което се изгубват тези, които не се държат партньорски.
7. „Възможност”
Тази дума е класическо название на нещо с положително звучене, което обаче говори също, че тук става дума за вас и само вас - компанията търговец. Всичко се върти около вас, внушава често тя. Като наричате всяка възможност за продажба „възможност” показвате, че сте фокусирани само върху основната си цел: да затворите сделката. Това отблъсква потребителя.
8. „Квота”, „количество”
Продажбата трябва да бъде артикулирана като помощ към клиента да вземе най-доброто решение. Каква и колко е квотата, заложена и изискана от търговеца да постигне, трябва да е само в ума му, и то някъде там, в тази част, която се включва в друг, по-подходящ момент.
Източник: www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.