Социалният медиен гигант ще пусне платена версия на функцията Instant Articles по-късно тази година.
Facebook съобщи, че се очаква да стартира новинарска платформа, базирана на абонамент.
Медийният партньор на Facebook Кембъл Браун обяви плановете на компанията на конференция в Ню Йорк.
Според доклад на TheStreet, функцията вероятно ще позволи на издателите да създават платформа в Instant Articles и да насочват читателите към началната страница, откъдето ще могат да избират абонамент.
Идеята на платформата се основава на плащания и е в процес на разработване от известно време, каза TheStreet, цитирайки коментарите на г-жа Браун на срещата на високо равнище. Компанията е възприемана като заплаха, тъй като все повече увеличава приходите от онлайн реклама.
Instant Articles стартира през май 2015 г., като по този начин издателите качват своите статии във Facebook.
Но след първото проучване се установи, че много издатели са се отказали от платформата, тъй като някои тестове показаха, че така не се подобрява трафика в сравнение с традиционните линкове и дори „липсва“, съобщава Digiday.
Facebook се опитва да настигне конкурентите си Google и Apple News, които през последните месеци отбелязват рекорден ръст на платформите си.
Според г-жа Браун, новата платформа за плащане ще започне да се тества през октомври и е насочена към потребителите, които биха използвали такъв абонамент, след като прочетат определен брой статии, подобно на традиционните новинарски сайтове.
Тя заяви: "Едно от нещата, които чухме по време на първоначалните срещи с много вестници и онлайн издатели е: "искаме абонаментен продукт - искаме да видим платформа за плащане във Facebook".
"И това правим в момента. Стартираме абонаментен продукт."
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.