Хаштагът е елемент, около който възникват значителен брой питанки, особено при хора, които те първа навлизат във водите на маркетинга чрез социални медии, а и не само. Какво е нужно да знаем за него, трябва ли да го използваме, с каква цел и доколко са въпроси, които се появяват доста често.
Истината е, че хаштаговете могат да бъдат объркващи, тъй като не винаги представляват думи от цели изречения и се използват с цел по-голяма откриваемост, свързвайки съдържания на обща тематика. Много от хората са на мнението, че тагвайки всяка дума помага на текста да достига до повече разговори в пространството. Тази теория обаче е възможно най-грешната.
За да се извлече максимум хаштаг полза, на първо място трябва да се проучи кои хаштагове са най-уместни за съответния бизнес. Тоест да се разгадае общия фокус, който има най-висока вероятност да се появи и в други публикации на тази тематика.
Най-объркващата част от цялата схема е това, че хаштаговете във фейсбук са кликаеми, за разлика от тези в платформата LinkedIn например. Активността ги прави част от процеса на търсене и намиране. Тогава има ли причина да не използваме тагването на ключови думи? Може би има. Ето какво знаем дотук:
През 2013 година фейсбук официално представи своите нови кликаеми хаштагове, обявявайки че те вече ще са част от една по-широка дискусия, също както се използват в платформите Instagram, Twitter, Tumblr или Pinterest. В същата тази година насърчаването на рекламните агенти във фейсбук да използват колкото се може повече хаштагове, за да повишат резултатите си, беше бум. „Беше” обаче не означава, че все още е.
Един от най-обширните блогове по тази проблемна тема е този на Kevan Lee. В него се разкриват по-голямата част от тайните на хаштаговете. Първата такава е, че постовете без хаштаг имат по-добро представяне, отколкото тези с хаштаг. Това твърдение се потвърждава и от следващи по-нови изследвания. Според доклад на BuzzSumo, в който са изследвани над един милиард фейсбук публикации от над 300 милиона рекламни страници, постовете без хаштаг достигат до много по-голяма аудитория, в сравнение с тези, в които има добавен. Трето проучване на Socialbakers абсолютно доказва теорията, че твърде многото хаштагове водят до по-малка обратна връзка. Причината се крие в безпричинното пренаселване с тагнати думи, които затрудняват четенето на по-дългите публикации във фейсбук и по този начин стават непривлекателни за потенциалната аудитория.
В същото време обаче понастоящем се отчитат над 1,5 милиарда търсения в платформата ежедневно, така че активността със сигурност е висока. Ако човек търси релевантна информация, има голяма вероятност да отвори определен хаштаг и да изчете всичко, публикувано по темата.
Изследванията казват „не”, а системата на фейсбук – „да”. В тази ситуация единственото правилно решение е да се прецени доколко групата от хора, към която се стремим да достигне нашето рекламно съдържание, е склонна или привикнала към таговете.
Експертът в областта Франциско Розалез от Social Mouths обобщава ефективността на хаштаговете по следния начин: „Смятам, че те могат да бъдат полезни само в определени случаи като събития или промоции, с подходяща подкрепа от други медии, но не съм убеден, че си струва да се използват във всекидневното съдържание.”
Ако все пак решите да използвате хаштагове в рекламни публикации, спазвайте следните две правила: първо, не слагайте повече от два хаштага на пост и второ, винаги тествайте и наблюдавайте анализите. Ако тествате и откриете, че вашата фейсбук аудитория не реагира според очакванията ви, спрете да ги използвате. Ако забележите, че обхватът пада в резултат от слагане на хаштагове, премахнете ги. Но ако добавите няколко хаштага и резултатите се повишат, това е победа!
В секцията “Page Views”/“Top Sources” в “Insights” ще се намира лист от ключови думи, които вече са били търсени от потребителите, след което ще могат да се свързват с конкретния бранд. Но тази функция все още не работи.
Индивидуалните резултати са различни при всеки, затова ви съветваме да направите свои експерименти. Никой не забранява хаштаговете в рекламния маркетинг чрез социални мрежи, но за да извлечете максимум или поне известна полза от тях, трябва задължително да проверите ефективността от използването им за вашия бранд.
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.