Имаме удоволствието да ви представим една нова рубрика, в която ще ви разказваме за реални бизнес кейсове, които сме имали в нашата дългогодишна практика. Ще споделим какви проблеми сме откривали в маркетинга на наши клиенти и как сме ги решили.
Приятно четене.
В този бизнес кейс ще ви разкажем за наш клиент, който управлява популярен онлайн магазин за дрехи. Бяхме наети от него с цел да оптимизираме онлайн присъствието им във facebook и да увеличим продажбите им през социалната мрежа.
По време на брифинга, в който ни разказаха за досегашните им маркетингови практики, ни споделиха, че много голяма част от продажбите им идват от рекламата, която правят във facebook. Разказаха ни и за период, в който поради технически причини, рекламните им кампании били спрени и продажбите им почти веднага спаднали драстично.
Това ни накара да мислим, че трябва да има конкретна причина за това явление.
Преди да направим конкретно предложение за новата рекламна стратегия на бизнеса, направихме подробен одит на рекламните им активности във facebook (повече за одитът на онлайн присъствие можете да видите от тук).
Забелязохме, че досегашните им кампани са таргетирани единствено по възраст, пол и държава. Това създава прекалено голяма аудитория, като позволява на рекламата да достигне много на брой отделни клиенти, но рядко се показва повече от веднъж във фийда на индивидуален потребител. Онлайн магазинът досега не беше правил ремаркетинг кампании.
Имайки предвид тези факти, създадохме хипотезата, че с досегашната си реклама в социалната мрежа онлайн магазинът е успявал да привлече клиенти с еднократна импулсивна покупка. Тъй като не им е било напомняне отново за бизнеса, те не са повтаряли своята поръчка. Хипотезата включваше, че и това би трябвало да е причината за спада в продажбите им, когато рекламната кампания е била спряна – бизнесът е разчитал несъзнателно на прекалено много импулсивни продажби от клиенти, които са поръчвали еднократно.
За да потвърдим хипотезата си, проведохме и анализ на клиентския актив на онлайн магазина.
Анализът на клиентски актив ни позволява да видим реално какви са потоците от нови клиенти, дали бизнесът успява да създаде лоялни клиенти и какъв е процентът на тези клиенти, които губи (вижте повече за анализа на cintelly.com).
За съжаление анализът потвърди хипотезаната ни.
Той доказа, че онлайн магазинът има много голям поток от нови клиенти, които поръчват предимно еднократно. Тъй като тези клиенти не повтарят поръчката си, групата от лоялните клиенти на бизнеса представлява изключително малък процент от целия брой клиенти.
Това обаче не беше всичко. Голяма част дори и от лоялните клиенти спираха своите поръчки след, като бяха използвали услугите на онлайн магазина повторно.
След като представихме каква е реалната ситуация на клиента, представихме и нашето решение.
Онлайн магазинът трябваше да се съсредоточи освен в привличането на нови клиенти, в което той беше много добър, и в запазването на тези клиенти и превръщането им в лоялни.
Решенията ни бяха няколко.
Първо задължително трябва да се стартират ремаркетинг кампании, както във facebook, така и в Google Ads с адекватен бюджет, който може да позволи рекламата да достигне до всички потребители, които са посетили и купили от онлайн магазина на клиента.
Другият начин, по който могат да се достигнат текущите клиенти на всеки онлайн магазин е чрез редовен мейл маркетинг. Той периодично трябва да рекламира нови продукти, промоции, специални оферти за специфични групи клиенти и т.н.
Разбира се оставихме и рекламните кампании в социалната мрежа, като я оптимизирахме, стеснявайки още повече таргет групата клиенти, които искахме да достигнем.
Чрез анализа на клиентски актив извадихме най-добрите клиенти на онлайн магазина и създадохме техен профил по общите характеристики, които споделяха. Използвахме тези характеристики при таргетиранета на масовата рекламна кампания на онлайн магазина.
Следвайки изрично тези нови рекламни активности, само в рамките на няколко седмици успяхме да постигнем видими резултати. Още повече успяхме да увеличим броя на лоялните клиенти на онлайн магазина (клиентите, които се връщата и поръчват отново).
Насочвайки реклмане бюджет таргетиран изрично към текущите клиенти на бизнеса успяхме да му помогнем да започне да гради лоялност. Така дори и да бъдат намалени бюджетите за реклама, онлайн магазинът няма да усети драстична промяна в продажбите си, тъй като редовните му клиенти ще компенсират по-малкия брой влизащи нови клиенти.
Очаквайте в следващите седмици още подобни реални казуси от нашата работа с клиенти от различни индустрии. Повече за нашия одит на онлайн присъствие можете да научите от тук. Повече за анализът на клиентски актив, който използваме можете да научите от тук.
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.