Понятието Интернет маркетинг стана доста популярно в последните години, а неговите инструменти са неделима част от маркетинговата стратегия на всеки бизнес.
В книгата си 'Marketing express', Джон Мариоти пише: "Маркетинг е практиката за разбирането на нуждите и желанията на клиентите, откриването или създаването на продукти/услуги, които отговарят на тези нужди и желания, комуникирането на тази информация междувътрешно в организацията, която трябва да създаде и достави този продукт/услуга и външно към клиентите за които те са предназначени, така че те ще ги желаят и закупят." За да отговори на нуждите на клиентите, Интернет маркетингът използва Онлайн среда. Или казано възможно най-ясно за разбиране: онлайн маркетингът може да бъде дефиниран като „рекламна дейност в интернет”.
Сред най-основните и ключови инструменти в Интернет маркетинга са:
SEO (оптимизация за търсачки),
Използване на социални мрежи,
Онлайн дисплейни реклами,
E-mail маркетинг,
Блог маркетинг,
Мобилни приложения,
Вирусен маркетинг.
Маркетингът е стратегия, която за да бъде успешна, трябва да разберем нуждите на своята компания и да определим главните цели. Колкото повече канали за комуникация с потребителите използваме, толкова по-разпознаваем ще бъде нашият бранд. Онлайн маркетингът ни дава възможност в реално време да присъстваме на много места и да достигнем до голяма аудитория.
Кои са тайните на печелившия маркетинг?
Достъпност – да накарате потребителя да почувства, че продуктът или услугата, които предлагате са по-достъпни, отколкото на конкурентите. За тази цел ви трябва един добре изглеждащ уебсайт, с подбран шрифт, цетове, ясни текстове и лесен начин за поръчка и контакти.
Информираност – социалните медии, блог маркетингът и e-mail маркетингът са идеални канали, които може да използвате, за да информирате вашите потребители за всичко около вас и вашите продукти/услуги. Създайте ангажираност с публиката, споделяйте интересни факти, открийте кое е специфичното за вашия бизнес и го използвайте.
Гъвкавост - днес, големите търсачки и водещите социални мрежи са тези, които определят развитието на е-маркетинга. Интензивните промени, които Google, Facebook и т.н. налагат, изискват навременни реакции в начина, по който се провеждат различните е-кампании.
За успеха на своя бизнес в Онлайн пространството, най-добре се доверете на фирма, която е специализирана в дигиталния и social media маркетинга.
Автор: Теодора Танчева
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.