Органичният обхват (Organic Page Reach) на публикациите във Facebook продължава да намалява стремглаво от Октомври 2013 г. Обяснението на социалната мрежа е съвсем ясно и обусловено: „Тъй като съдържанието в News Feed се променя непрекъснато и все повече хора споделят все повече съдържание, страниците ще изпитват промени в неговото разпределение и обхват. За много страници, това включва и спад в органичния обхват. Тази тенденция ще продължава, тъй като конкуренцията при споделяне на съдържание става все по-силна и ние се фокусираме върху неговото качество.“ (Изт. Facebook.com) Facebook прави промени в News Feed алгоритъма си и външния облик на сайта още от създаването на социалната мрежа. Целта е той да се подобрява и да доставя най-качествената информация на своите потребители. Изследване на EdgeRank Checker показва, че средният обхват на една публикация при повечето страници е спаднал от 16% през февруари 2012г. до 6,5% през Март 2014 г. Причината са тази промяна се състои в нарасналия брой на страниците и стремежът на Facebook да предоставя качественото съдържание, от което се интересуват неговите потребители, според техните интереси и взаимодействие с харесаните от тях страници. Това означава, че публикации, които нямат стойност за аудиторията и не могат да привлекат нейния интерес, не се толерират и получават минимален обхват. От друга страна, публикации с качествено съдържание и привлекателни изображения, които са интересни и полезни за феновете и приканват към действие (коментар, споделяне или харесване), ще се радват на по-голям органичен обхват. Според SocialBakers един Facebook потребител харесва средно по 40 страници. Представете си какво става на неговия News Feed, ако той вижда ежедневно публикациите на всички тези страници. Именно заради това претрупване с информация Facebook налага контрол и търси качествените публикации. Това става като изолира публикациите, които хората не харесват, т.е. тези, които не получават никакви харесвания, коментари и споделяния. За да стигне до повече хора, които биха били заинтересовани от публикацията ни обаче, тя трябва да бъде спонсорирана. Предимствата на спонсорираните публикации са това, че можем много по-добре да ги таргетираме по географски и демографски признак, както и по отношение на интересите на целевата аудитория в социалната мрежа. Също така можем да стартираме с малък бюджет, като 5$, с който според размера на фен базата на страницата можем да достигнем до хиляди Фейсбук потребители. И за финал нека не забравяме мисията на Facebook: „Основан през 2004 г. Facebook следва своята мисия да предоставя възможност на хората да споделят информация, да правят света по-открит и да поддържат връзка помежду си. Хората използват Facebook, за да бъдат във връзка със своите семейства и приятели, за да следят какво се случва по света и да споделят и изразяват това, което ги вълнува.“
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.