Всяка нова година носи подобрения, нови предизвикателства и възможности, които ни помагат да подобрим работата си и резултатите, които постигаме. През 2014 година станахме свидетели на редица промени в сферата на социалните медии, научихме много неща и сега е време да приложим на практика наученото.
Всяко планиране на маркетинговата стратегия на една марка включва задължително анализ на минали кампании и постигнати резултати. Края на годината е време на отчети, анализи и равносметки, които помагат да разберем дали сме се движили в правилната посока и какво трябва да подобрим през новия период.
Това са 5 ключови елемента, които всеки трябва да вземе под внимание, когато планира маркетингова стратегия за социалните мрежи за новата година:
Цели
Присъствието на една марка в социалните мрежи трябва да бъде целенасочено. Няма как да постигнете удовлетворителни резултати, ако нямате цели. Целите са основата, която определя всичко останало – стратегия, измерители, ресурси, действия, изпълнители.
В зависимост от жизнения етап, в който се намира един продукт, се определят и целите – популяризиране на продукта, увеличаване на продажбите, препозициониране, изграждане на определен имидж, създаване на емоционална връзка продукт-потребител и пр.
Показатели
След като целите са дефинирани коректно и ясно, следва да се определят показателите, които ще се използват за отчитане постигането на тези цели. Ако целта ни е да увеличим посещенията на уебстраницата ни, ключов показател ще бъде трафика, който сме генерирали от социалните мрежи, например. Ако целим по-висока ангажираност на аудиторията с марката, основен показател ще ни бъдат харесванията, споделянията и коментарите в социалните мрежи.
Бюджет
Бюджетът е болна тема, още повече след като Facebook намали естествения обхват на публикациите в края на 2014 година и увеличи цената за популяризиране и привличане на фенове. През 2015 година маркетинговите усилия във Facebook няма да доведат до значителен ефект, ако не разполагате с бюджет за платена реклама.
Съдържание
Вече е ясно, че ако не разполагате с качествено съдържание в социалната мрежа, няма как да привлечете вниманието на аудиторията. Всяка публикация разполага буквално със секунди, за да закове вниманието на потребителите и да прикани към действие. Много сме го повтаряли и отново ще го направим – постоянното, релевантно, интересно и креативно съдържание е ключът към успеха на всяка комуникационна стратегия.
Комуникация с аудиторията
Ако досега не сте го правили, новата година е отличен повод да поправите тази грешка. Следете редовно за съобщения, запитвания и коментари от фенове и реагирайте с навременен отговор. Запомнете, че това е точно толкова важно, колкото и създаването на качествено съдържание. Социалните мрежи са място за двустранен обмен на информация, затова трябва не само да създавате съдържание, но и да "слушате" и да давате обратна връзка.
И за финал, ще завършим с един много важен съвет - ако работите с агенция, която се грижи за страниците на вашата фирма или марка в социалните мрежи, не забравяйте да проведете среща с екипа за споделяне и обсъждане на маркетиговите цели и тяхното адаптиране в съотвените социални канали. Колкото по-информиран и въвлечен в целите е обслужващия ви специалист или екип, толкова по-добри резултати ще постигнете през новата година.
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.