Малкото казва много

Малкото казва много

Ако имейлите ви са твърде дълги, най-вероятно няма да бъдат прочетени, или, най-много, ще бъдат прегледани по "диагонал".  В малкото е многото при писането на имейли. Има редица исторически примери, които потвърждават ефективността на краткостта в комуникацията. Един от тях е речта на Ейбрахам Линкълн в Гетисбърг, която остава в хрониките като паметна. Тя се е състояла едва от 272 думи.  Друг пример е Стив Джобс - визионерът на Apple, известен като ефективен комуникатор и предприемач. Той твърдо е вярвал, че за да бъде приет и адаптиран в живота на хората един продукт или идея, той трябва да бъде с прост дизайн, максимално изчистен, опростен във вътрешната комуникация между човека и машината, лишен от излишна информация. Това е причината iPhone и iPad да имат само един бутон. Презентациите на Джобс обикновено са съдържали само 3 картинки и 3 точки на слайд - това е било всичко. Сбитостта и опростеният дизайн работят.  В съвременната епоха сме толкова затрупани с информация, че 140-те знака са по-подходящи да описваме и обобщаваме от дългите текстове.  Най-добрите презентации на бизнес модели, които съм виждал пред рискови инвеститори, са с максимум 10 слайда, с по най-много 3 точки в слайд. В малкото е многото! Когато съм писал дълги имейли, вероятността да ми отговорят винаги е била по-малка. Същото може да се каже за параграфните структури - във всеки параграф не бива да има повече от 4 изречения. Наскоро осъзнах, че в имейлите си пиша параграфи от по 7 и повече изречения - това би довело до много по-малка вероятност да ми бъде отговорено.  Има причина мнозина сред нас да предпочитаме да използваме Twitter.  Споделям още няколко съвета за писане на по-работещи имейли.  Тъй като трябва да се научите да изрязвате и съкращавате, представете си, че писането на всяка дума би ви струвало 100 долара! След всяко изречение, или точка в презентация, се запитайте "и какво от това?". Ако не можете да си отговорите защо пишете това изречение, и защо е важно да го включите, го изтрийте.  Ако трябва да напишете дълъг имейл или доклад, уверете се, че имате ясно дефинирани извод, обобщение или заключително послание, и ги посочете в началото на текста на имейла, най-отгоре. Повечето хора няма да прочетат целия ви текст и без това.  Съдържанието на статията, или имейла, трябва да бъдат ясно дефинирани в полето "Относно" с една, максимум две думи.  Снимката може да говори повече от 1000 думи. Ако можете да обобщите фотографски документа, или да го свържете със снимка, тогава го направете. Има причини Pinterest и Instagram да са толкова популярни - снимките са наистина ефективен комуникационен инструмент.  От опит мога да кажа, че изпълнителните директори и потенциалните инвеститори имат изключително краткосрочно внимание в наши дни и в средата в която живеем, изпълнена с множество екрани. Затова, ако ще презентирате пред мениджъра на компанията ви, пред потенциален инвеститор или клиент, или пред друго важно лице, включете възможно най-малко думи.  С това наум, ще бъдете по-успешни в света на бизнеса, а защо не и изобщо.  Крис Хараоун, основател на американския сайт BusinessCareerCouching, в Inc.com

Източник: сп. Мениджър

Присъединете се към екипа на BeShared!

Кандидатствайте за работа в BeShared!

Избери позиция

Лична информация за връзка

CV & Портфолио

Кандидатствай

 
Продължи

www.beshared.bg

CV/Портфолио *

Имате ли актуална автобиография? Качете го тук.
Предишен

www.beshared.bg

Благодарим за вниманието!

Затвори

www.beshared.bg

Ние сме партньорът на вашия успех

Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.

www.beshared.bg

Този сайт използва "бисквитки" с цел подобряване на ползваемостта. Можете да научите повече в нашите Общи условия. Разбирам