Оприличих неотдавна навика на потребителите да избират познатите им търговски марки с това, което изследователите на поведението на животните наричат неофобия - избягване на новото. Неофобската реакция може да бъде много силна - повече, отколкото маркетинговите мениджъри си представят. Изследване показва, че клиентите предпочитат позната марка дори ако тя има явни недостатъци, включително и когато е опасна при определени обстоятелства.
В едно проучване от 2009 -2010 г. потребителите признават, че според тях авиокомпаниите, чиито имена са им известни, са по-безопасни от непознатите. Като цяло това убеждение се наблюдава дори и след като участниците научават, че познатите авиокомпании имат лоша репутация, лоша история по отношение на безопасността и централите им се намират в неразвити страни. С други думи, липсата на разпознаване се оказва по-силна от три едновременни рискови фактора. Това е неофобия. Хората твърдо следват правилото: При избор между познато и непознато, аз ще взема познатото, дори и нещо да не е наред с него. Неофобията със сигурност е разбираема. Тя им спестява усилието да претеглят фактите. Нещо повече - може да намали риска, защото в масовия случай върши работа. Добре познатите марки често са популярни поради една причина - качеството. Но неофобията усложнява живота на мениджърите на сравнително непознатите марки, тоест на повечето такива. Възможно е неофобията да бъде смекчена.
Ето няколко стратегии, които мениджърите могат да използват, без да харчат милиони за реклама:
Обикновено мениджърите посягат първо към рекламата и PR-а, когато се опитват да подобрят профила на дадена марка. Тези инструменти са скъпи и невинаги ефективни. За разлика от тях агентите по продажбите могат умело да използват времето, сравненията на характеристиките и рамкирането на категориите с малки или никакви разходи. При това те го правят по време на продажбата, когато за ефект от рекламата може да се окаже, че е твърде късно да се говори. Даниъл Голдстейн, е асистент по маркетинг в Лондонското бизнес училище, за Entrepreneur
Източник:сп.Мениджър
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.