Кой би могъл да даде по-добър съвет от някой опитен професионалист в съответната област? Знанията и опита са безценно богатство, защото практиката учи най-добре, пише about.com. Изданието събира няколко водещи мениджъри на различни типове компании и им задава следния въпрос: “Спомнете си вашия първи работен ден на мениджърска позиция. Какво бихте се радвали да получили като съвет тогава? Ако трябва да дадете само един единствен съвет на мениджър, който сега започва своята кариера, какъв е той?”
Представяме ви отговорите на петима топ мениджъри. Те илюстрират характерите, стила, мъдростта и опита на тези личности.
Мениджър 1: Конултирай се, консултирай се, консултирай се.
Мениджър 2: Ти трябва да управляваш хора, а не да ръководиш проект, или да разработваш нови продукти, или да предлагаш услуга на клиент, или някаква друга административна мисия. Хората не са сложни, а понякога са и объркани. Те не са машини, на които можеш просто да натиснеш някое копче и да заработят. Те няма да са едни и същи всеки ден, колкото и да ти се иска това да бъде така. Така че винаги обръщай внимание какво точно се случва с твоите хора.
Мениджър 3: Първите няколко дни отдели изцяло на това да опознаеш екипа си. Разбери в детайли кой с какво точно се занимава, какви са целите, които са поставени пред тях, какво обичат да правят в свободното си време, и други. Преди няколко години наблюдавах един новоназначен мениждър. Първият месец той не отиде да говори с никой от екипа си. Един месец по-късно започна да се чуди защо един по един хората му идват и си подават молбите за напускане. Така че – опознай хората си!!!
Мениджър 4: Трябва да намериш начин да се справяш с проблемите или с обидените служители. Когато мен ме повишиха си спомням, че имаше дългогодишна служителка, която не получи повишението, а вместо това я направиха мой заместник. (И още тук искам да туширам всички надигащи се подозрения за сексизъм. Нямаше нищо подобно, аз даже бях единственият мъж мениджър в компанията и бях повишен, заради професионални заслуги). Тази жена беше много обидена и разочарована и постоянно работеше срещу мен, при всяка удобна възможност. След известно време аз реших, че трябва да намеря изход от това положение. Затова я поканих любезно в офиса си и с цялото си уважение и със спокоен тон й обясних как стоят нещата. Казах й, че аз съм мениджърът и че ако тя не може да работи с мен в екип, то някой от нас двамата трябва да си отиде, и този някой няма да съм аз. Много скоро след това тя тотално промени отношението си и в крайна сметка развихме много добри взаимоотношения помежду си и наистина бяхме страхотен екип. Не е нужно да измисляте топлата вода. В крайна сметка не всичко изисква вашия уникален подход и лична намеса. Някои неща сигурно работят добре и в момента. Също така не се дръжте така, сякаш знаете всичко. Нищо не дразни хората повече от арогантността. Може и да си много умен, но винаги има някой по-умен от теб.
Мениджър 5: Ти си отговрен за всичко, което се случва в твоя екип. Не си мисли, че щом дадена работа не си я свършил лично ти, тогава ти не си отговорен за нея. Напротив – отговорен си. Ако не си съгласен с този основен факт в мениджмънта, тогава тази професия не е за теб. По-високото възнаграждение идва с по-голямата отговорност. Ти трябва да вземаш решения, които са от полза на компанията, но и от полза на екипа ти, а твърде често тези две неща са в директен конфликт. Няма как всички винаги да са щастливи. Ти имаш правото да бъдеш човек. Това, че си станал мениджър не означава, че трябва да изхвърлиш емоциите през прозореца. Смей се с екипа си, покажи им, че не си някой сухар, лишен от чувство за хумор. Бъди честен с хората си - все пак очакваш същото в замяна. Дори ако новината е лоша, когато е поднесена с нужната доза честност, боли по-малко. Защитавай хората си! Те ще те възнаградят с лоялност.
Тези съвети са наистина пълни с проникновения и вълнение. Но има още един много важен съвет за всеки начинаещ мениджър – Мениджмънтът не е за всеки.
Източник: сп. Мениджър
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.