Търсите ли нови начини да задвижите бизнеса си чрез маркетинг през 2016 г.? Опитайте да разберете по-добре модерния клиент и интереса му към продуктите и услугите ви.
Всеки клиент изпитва четири вида базисни нужди, посочва в списание Inc. Майкъл Гарбър. Съзнателно или не, хората винаги търсят начин да ги удовлетворят. Тези нужди са зрителна, емоционална, функционална и финансова. За да ги посрещне, бизнесът трябва да изгради системи, чрез които да стане по-конкурентен, защото те са ДНК на успешната търговска инициатива. Най-добрият начин да се привличат нови клиенти и да бъдат мотивирани досегашните да се завръщат е като се посрещат техните нужди.
Ето и кои са 4-те основни нужди на клиентите:
1.) Зрителна
Хората в съвременните общества имат силни предпочитания към естетиката. Документирано е в изследвания, че потребители вземат решения дали да купят само за няколко секунди, веднага щом влязат в магазина, на базата на това, което виждат. Така че помислете: достатъчно добре ли изглеждат сайтът ви, рекламата, търговците, магазинът, офисът, логото, визитките, опаковките на продуктите ви. Не е достатъчно да изглеждат добре, трябва визията да е привлекателна и много красива.
2.) Емоционална
Хората взимат потребителски решения емоционално. Всички факти и данни, цялата подробна информация им дава просто храна за размисъл и за рационално претегляне на алтернативите, за да разпределят ограничения си бюджет, но понякога те просто са взели решението емоционално много преди да изслушат и пресметнат всички тези показатели. Някои клиенти обичат търговци, които се ангажират в продължителни разговори с тях и дълго им обясняват. Други предпочитат да не ги притесняват преди решението да си купят нещо. А трети просто искат последното, най-новото на пазара. Четвърти купуват само продукта, който ще издържи и ще работи дълго във времето. Но винаги в решението има доза емоция, в някои случаи по-голяма, в други по-малка.
3.) Функционална
Може би най-лесната за разбиране от всичките четири нужди, която просто покрива изискването купеният продукт или услугата да бъдат практични. Да работят! Толкова е просто. Ако не са функционални, успех в усилията да убедите човек да се върне да купи за втори път!
4.) Финансова
Тази нужда не е толкова ясна и проста, колкото си мислите. От гледна точка на клиента, цената на продукта ви или услугата трябва да бъде в рамките на възможността му да я плати. Но колко е прекалено много и колко - твърде малко? Твърде ниската цена, може да отблъсне човека. Подобряването на ефективността и качеството ще наложи по-висока цена на продуктите ви, но и вероятно ще създаде повече приходи и печалби. Стига да държите цените на разумно ниво така, че да пожелаят хората да ги платят. Както и да се заиграете с поставената цена, имайте предвид че хората винаги се връщат към продуктите и компаниите, които са надхвърлили очакванията им и са ги изненадали приятно (може да бъде и с малък неочакван подарък от компанията, допълнителна настройка, удължена гаранция, месец гратис). Така те остават с впечатлението, че получават повече спрямо това, за което са платили, дори и да не са платили малко.
Източник: www.manager.bg
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.