Стартирането на собствена компания е като сбъдната мечта: никой не ви казва кога да идвате в офиса; имате избор дали да присъствате на събрания; разполагате с неограничен отпуск. Ех, сладък е животът на предприемача. Толкова гъвкав, толкова лъскав. Де да беше толкова лесно...
Тези привилегии сигурно са присъствали в списъка ви с „Плюсове“, преди да положите основите на своя стартъп. Действителността обаче е друга – вече сте по-заети от всякога. Вероятно ви се налага да влизате в ролята на специалист по управление на човешките ресурси, IT, маркетинг, бизнес развитие и още.
Структурата и организацията са ключови за успеха ви като предприемач. Знам това, защото без списъците си никога не бих могъл да отметна задачите си у дома и в работата.
На онези от вас, които се нуждаят от помощ с организацията, представям трите списъка, които задължително трябва да си водите:
Списъкът „Да направя“
Не може без него! В своя включвам задачите за деня, но за вас седмичният списък може да е от по-голяма полза. Друг вариант е да го организирате около даден проект или клиент.
Най-лесно е да планирате предварително и да внимавате да не вписвате твърде много задачи. Опитайте да разберете кои са изпълними в срока, който сте си поставили, и според ресурсите, с които разполагате. Съставям своя списък за деня предходната вечер, преди да си тръгна от офиса. Преглеждам всичко, което ми предстои. Вписвам и срещите си. Така на следващия ден списъкът ми служи като географска карта и ми позволява веднага да се заловя с изпълнението на задачите.
Списъкът „Да възложа на другиго“
Това, че можете сами да свършите нещо, не значи, че трябва. Разбирам, че понякога е трудно да се откажете от контрола – особено когато става въпрос за вашия бизнес. Готови сте на всичко, за да се уверите, че е успешен. Но защо не възложите част от задачите си на друг човек?
Аутсорсингът ще ви осигури свободата да се фокусирате върху нещата, в които ви бива, и може да увеличи шансовете ви да изкарате повече пари. Затова си съставете списък с досадните задачи, които не се нуждаят на всяка цена от вашето внимание – уговарянето на срещи, резервацията на самолетни билети или хотелска стая, качване на блог публикации в Интернет и поддръжка на фирмения профил в социалните мрежи са неща, с които хората ви могат лесно да се справят. Инвестицията в стажантите или виртуалния асистент си струва, тъй като ще ви спести ужасно много време. Уверете се, че имате и списък с проектите, по които искате да започнете работа, щом се отървете от част от работния товар.
Списъкът „Да стана“
Много харесвам мантрата на Опра Уинфри, „Човек става това, в което вярва“. Когато си поставите за цел да направите нещо, ще го постигнете много по-лесно. А защо не стигнете малко по-далеч и не си запишете черно на бяло – тогава успехът е гарантиран. Всъщност д-р Гейл Матюс от Dominican University of California е открил, че записването на целите увеличава шансовете да ги постигнете с 33%.
Този списък може да съдържа всичко, което искате за бизнеса и живота си, и определено изисква да сте мечтатели. Мислете мащабно! Записвайте целите си дори когато не знаете как да ги постигнете. Списъкът „Да стана“ ще ви мотивира, ще ви накара да поемете отговорност и ще ви напомня кое е важно за вас и вашия стартъп. Дръжте го на сигурно място и го преглеждайте на всеки няколко месеца, за да видите напредъка си.
Пола Ризо, основател на ListProducer.com, за Entrepreneur.com
Източник: сп. Мениджър
Кандидатствайте за работа в BeShared!
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас в рамките на 24 часа.
Вашето мнение е важно за нас.